26.10. Onneksi olkoon: Nina, Niina, Amanda, Ninni, Manta | Palaute

Koko perheen Halloween -tapahtuma Vanhassa kirkossa ja kirkkopuistossa

Tuomiokirkkoseurakunta

Kalenteri ja kellosymboli01.11.2024 klo 17:00 - 21:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliVanhakirkko, Lönnrotinkatu 6, 00120 Helsinki

Ruttopuisto herää eloon! Kun pyhäinpäivän aaton eli Halloween -tapahtuma valtaa Vanhan kirkkopuiston ja kirkon. Halloween tulee sanoista "All Hallows' Eve" eli kirjaimellisesti suomennettuna Kaikkien pyhien aatto. Suomessa pyhäinpäivä on hiljainen ja harras pyhä, mutta muualla pyhäinpäivän aattona on Pyhäinpäivän aaton eli perjantain 1.11. seikkailu klo 17–21 sopiikin Vanhaan kirkkopuistoon eli tuttavallisemmin Ruttopuistoon erityisen hyvin, koska onhan se vanha hautausmaa!

Kirkossa taas kuullaan, mihin ennen vanhaan kuoltiin ja lopuksi herkistytään Petri Laaksosen yhtyeen konsertissa.

Klo 17–19 Ruttopuistossa on Ulottuvuusmatkojen ja partiokolo Katajanokan Karhunkaatajien kanssa yhteistyössä non stop -seikkailurata lapsille ja nuorille. Ruttopuistossa karttojen avulla etsitään Ruttopuistossa olevia rasteja, joissa partiolaiset ovat mukana erilaisina hahmoina. Seikkailuradan suorittaneille on luvassa makea palkinto.

Klo 17–19 Munx Gregoriana esiintyy jaksoissa puistonpuoleisilla kirkon portailla.

Klo 17–19 Ruttopuistossa on kahvia ja makeaa tarjolla sekä Katajanokan Karhunkaatajien makkaranmyyntiä.

Klo 19 kirkossa lääkäri Pekka Reinikainen kertoo Ruttopuiston kirkon tarinoita. Reinikaisen esitelmä käsittelee, mihin syihin menneinä vuosisatoina kuoltiin.

Klo 19 alkaen kirkon kryptassa on lapsille Halloween-aiheista askartelua ja pientä makeaa.

Klo 19.45 kuullaan kirkossa Petri Laaksosen yhtyeen konsertti In memoriam – Elät aina minussa.

Klo 20.45 konsertti päättyy.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy!

‍Tapahtumanjärjestäjät: Tuomiokirkkoseurakunta, Ulottuvuusmatkat Oy ja Katajanokan Karhunkaatajat.