16.07. Onneksi olkoon: Reino, Rene | Palaute
Koko Helsinki

Sukkatunti – käsityöporukka joka tekee hyvää

Paavalin seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli11.09.2024 klo 12:00 - 14:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliPaavalinkirkko, Sammatintie 5, 00550 Helsinki

Sukkatunti keskiviikkoisin klo 12-14 nuorisotilassa, alkaa syyskaudella 28.8. ja päättyy 27.11. Pysyykö sinulla puikot kädessä? Tule mukaan mukavaan käsityökerhoon! Me teemme kerhossa pääasiassa sukkia – ja lahjoitamme niitä tarvitseville!

Kokoonnumme Paavalinkirkon nuorisotilassa ja neulomisen lomassa vaihdamme kuulumisia, puhumme monenlaisesta, autamme toisiamme, juomme kahvia/teetä, nauramme, jaamme muistoja ja iloitsemme yhteisestä harrastuksesta.

Seurakunta maksaa langat; neulomme pääosin 7-veljestä langasta tai vastaavasta. Puikkoja saa kirkolta, mutta omiakin saa käyttää. Seurakunnan langoilla tehdessä sukat ja muut käsityöt tulevat seurakunnalle ja ne lahjoitetaan / myydään ja rahat lahjoitetaan tarvitseville.

Ja Sukkatuntiin saa tulla myös tekemään ihan omaa käsityötä omista langoista. Ja jos sinulla on hallussa joku kiinnostava tekniikka tai käsityökirja, jossa on hyviä ohjeita; tuo ihmeessä osaamistasi näytille muille.

Ryhmään ei tarvitse ilmoittautua, voit tulla mukaan silloin kun sinulle sopii. Ryhmä on maksuton ja se sopii kaikille käsitöistä kiinnostuneille; ryhmäläiset ovat opettaneet sukan tekemisessä toisiaan. ‍