28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute
Töölön seurakunta

GOSPEL IN THE CITY Mikael Agricolan kirkossa

Kalenteri ja kellosymboli25.05.2024 klo 18:00 - 19:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMikael Agricolan kirkko, Tehtaankatu 23, 00150 Helsinki

Kevään kuplivin gospelkonsertti Stadin ytimessä kutsuu!

Ennakkoluuloton ja rohkea Gospel Helsinki -kuoro laulaa nykygospelia, soivaa ilosanomaa, jonka juuret ovat Yhdysvalloissa maan afroamerikkalaisen väestön hengellisessä musiikissa. Gospel Helsinki on jo yli 20-vuotias kuoro ja sen riveistä löytyy n. 60 eri-ikäistä laulajaa.

Gospelia Kaikille on Gospel Helsinki ry:n ylläpitämä matalan kynnyksen gospelkuoro, joka kokoaa yhteen satoja gospellaulusta kiinnostuneita aikuisia ympäri pääkaupunkiseudun. Jopa kolmestasadasta laulajasta koostuvaan suurkuoroon ei ole pääsykoetta eikä osallistuminen edellytä sitoutumista.

Molempien kuorojen sydän on sen johtaja ja perustaja, musiikin maisteri ja Töölön seurakunnan A-kanttori Nina Pakkanen, joka luotsaa niin kuoroa kuin yleisöä varmoin ja mukaansatempaavin ottein.

Kuoron luottomuusikot Joonatan Rautio (piano ja saksofoni), Sami Koskela (lyömäsoittimet) ja Juho Kivivuori (basso) edustavat alansa huippuja ja heidän rytminen taituruutensa ja oivaltava säestyksensä innostavat laulajia aina vain koskettavampiin tulkintoihin.

Mikael Svarvar on tunnettu rajoja ylittävästä yhteistyöstään kuorojen, yhtyeiden ja taiteilijoiden kanssa. Hän on työskennellyt pianistina, laulajana ja sovittajana ja hän on keikkaillut ahkerasti 2000-luvulla samalla julkaisten kolme albumia. Hän on esiintynyt paljon Ylen FST kanavalla ja monelle kuorolaulajalle hän on tuttu energisenä gospelkuorojen johtajana ja laulusolistina. Hän on myös jäsenenä jazzyhtye SoulWhatissa. Vuonna 2020 hän tallensi instrumentaalimusiikkia saksofonisti Joonatan Raution kanssa.

GOSPEL IN THE CITY Mikael Agricolan kirkossa 25.5. klo 18

• Gospel Helsinki & Gospelia Kaikille