29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Kohtaamisia ja keskusteluja pienpiireissä

18.06.2019, 10:24
Tuomiokirkkoseurakunnassa kokoontuu ympäri vuoden erilaisia piirejä eri-ikäisille. Suurin osa on viikkotoimintaa, jossa tavataan joka viikko tai joka toinen viikko keväisin ja syksyisin. Mukaan voi tulla silloin, kun se parhaiten itselle sopii - vaikka joka kerta!
Perhekerho

Avoimet perhekerhot kutsuvat vanhempia lapsineen yhteiseen kohtaamispaikkaan, jossa on tilaa leikkimiselle, kuulumisten vaihtamiselle, eväiden syömiselle ja yhdessä olemiselle. Perhekerhoja pidetään Meritullin seurakuntatalolla ja Hyvän toivon kappelissa Jätkäsaaressa.

Annankulman avoin olohuone tarjoaa puitteet oleskelulle ja kahvittelulle, mahdollisuuden lukea lehteä ja tavata tuttuja. Torstaisin voidaan toisinaan laulaa kanttorin johdolla tai kuulla terveisiä lähetyskentiltä.

Avoimilla keskiviikkokahveilla Suomenlinnan kirkon kryptassa vietetään yhdessä aikaa kuulumisia vaihtaen ja kahvia juoden.

Tuolijumpasta seniorit saavat yhdessä jumppaamalla vetreyttä niveliin ja virkeyttä mielelle. Tuomiokirkon kryptassa jumpataan kerran viikossa.

Olkkareissa Suomenlinnan kirkolla koululaiset kohtaavat koulupäivän jälkeen. Isoille 6.-9.-luokkalaisille on oma olkkari torstaisin ja nuoremille tiistaisin.

Yhteisöllinen ruokailu kutsuu syömään edullista ruokaa hyvässä seurassa Hyvän toivon kappeliin maanantai-iltaisin.

Raamattupiireissä kokoonnutaan yhteen keskustelemaan, pohtimaan ja lukemaan Raamattua. Joissakin piireissä tutustutaan tiettyyn Raamatun kirjaan, toisissa mennään enemmän teemojen mukaan. Piiriin voi osallistua silloin, kun se itselle sopii.

Lisää seurakunnan järjestämistä viikkotoiminnoista tapahtumakalenterista.