19.05. Onneksi olkoon: Emma, Emilia, Milla, Emmi, Milja, Mila, Milka, Amalia | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Ystävyysseurakunnissa ystävyyttä yli rajojen

13.08.2020, 14:27

Ystävyysseurakuntatyön tarkoituksena on vahvistaa seurakuntalaisten tajua kirkon maailmanlaajuisuudesta ja antaa mahdollisuuksia ystävälliseen vuorovaikutukseen rajojen yli.

Tuomiokirkkoseurakunnan ystävyysseurakuntia ovat Tallinnan tuomiokirkkoseurakunta, Aszodin seurakunta Unkarissa, St. Neotsin seurakunta Englannissa sekä Lapin ortodoksinen seurakunta.

Ystävyysseurakuntatyön luonne on muuttunut vuosien saatossa taloudellisesta avustamisesta tasaveroiseksi kumppanuudeksi ja ystävyydeksi. Seurakunnat vierailevat puolin ja toisin. Tuomiokirkkoseurakunta pitää myös rippikoululeirejä Tallinnan lähellä Talun leirikeskuksessa.

Olemme iloisia kansainvälisistä kontakteistamme ja ystävistämme. Muistathan heitä esirukouksin.

Tallinnan tuomiokirkko on kaunis, historiallinen ja merkityksellinen vierailukohde, jonne kannattaa päiväretkeläistenkin tutustua omin päin.