27.07. Onneksi olkoon: Heidi | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Kiertokulkua – Johanna Ilvessalon, Miisa Hatakan, Hanna Galtatin ja Tiina-Liisa Kaalamon teoksia Kryptassa

Tuomiokirkkoseurakunta

Kalenteri ja kellosymboli28.07.2024 klo 11:00 - 17:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliHelsingin tuomiokirkon krypta, Kirkkokatu 18, 00100 Helsinki

Helsingin tuomiokirkon kryptan näyttelyihin voi tutustua kesä-elokuussa, krypta on avoinna ma–la 10–17, su 11–17.

24.7.–4.8. esillä on Johanna Ilvessalon, Miisa Hatakan, Hanna Galtatin ja Tiina-Liisa Kaalamon teoksia. Kiertokulkua – tilallisia veistoksia on neljän taiteilijan yhteisnäyttely, jonka teema – elämän kiertokulku – symboloi jatkuvaa virtausta ja muutosta luonnossa sekä elämän syklisyyttä syntymästä kuolemaan. Tämä käsite rohkaisee meitä ymmärtämään elämän haurautta ja arvostamaan sen monimuotoisuutta ja kiertokulun harmoniaa.

“Näyttelymme Kiertokulkua yhtenä perusajatuksena on, että kaikki elollinen syntyy, kehittyy, kukoistaa ja lopulta kuolee, minkä jälkeen se tarjoaa ravintoa ja mahdollisuuden uuden elämän syntymiselle”, kertoo taiteilijaryhmä.

Hanna Galtat luo teoksia havainnoista, muistista ja merkityksistä ajassa, paikassa ja aineessa. Hänen monialainen taustansa näkyy kiinnostuksena erilaisiin ympäristöihin ja tekniikoihin kolmiulotteisessa ilmaisussa.

Miisa Hatakka käsittelee teoksissaan monipuolisesti eri materiaaleja, korostaen haurautta ja yksinäisyyttä joukossa. Töiden niukka väriskaala luo tunnelmaa ja syventää teosten sanomaa.

Johanna Ilvessalo rakentaa moniaistisia tilateoksia, jotka heijastavat elämän ja ihmismielen kovuutta ja haurautta. Hänen töissään toistuvat materiaalit, kuten teräs, lasi ja virtaava vesi, luovat vertauskuvan elämän monimuotoisuudesta.

Tiina-Liisa Kaalamo käyttää taiteessaan luonnon- ja kierrätysmateriaaleja, löytäen inspiraatiota metsästä. Hänen teoksissaan kunnioitetaan luonnon omaa muotoilua, ja ne välittävät voimaa ja harmoniaa.

Lisää Kryptan kesänäyttelyitä löydät täältä.