18.07. Onneksi olkoon: Riikka | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Maria Obafemi-Onuigbo valittiin seurakuntapastoriksi Tuomiokirkkoseurakuntaan

04.06.2024, 08:36 /  päivitetty 19.06.2024, 10:39
Obafemi-Onuigbo aloittaa seurakuntapastorin virassa syksyllä.
Tuomiokirkkoseurakunnan rekryilmoitus

Maria Obafemi-Onuigbo on valittu Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntapastorin virkaan.

Tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntaneuvosto on yksimielisesti valinnut Obafemi-Onuigbon seurakuntapastorin virkaan kokouksessaan 3.6.

Hakemuksia seurakuntapastorin virkaan tuli kaikkiaan 40 kappaletta. Heistä kutsuttiin 12 videohaastatteluun ja edelleen neljä varsinaiseen haastatteluun. Haastattelutyöryhmän mukaan Maria Obafemi-Onuigbo täyttää parhaiten tehtävässä tarvittavat vaatimukset ja ominaisuudet viran menestyksekkäälle hoitamiselle.

Obafemi-Onuigbo on työskennellyt pastorina ja kirkkoherrana anglikaanisessa kirkossa Englannissa ja toimii parhaillaan diakoniaan ja vapaaehtoistoimintaan liittyvässä projektissa Oulunkylän seurakunnassa. Tuomiokirkkoseurakunnan pastorin virassa hän aloittaa syksyllä.