01.05. Onneksi olkoon: Vappu, Valpuri | Palaute

Arkisto: Vuoden 2021 joulun ajan Katedraali-lehti

Tuomiokirkkoseurakunta

29.11.2021, 14:36 /  päivitetty 20.12.2023, 15:55
Katedraali on Tuomiokirkkoseurakunnan jäsenlehti, joka ilmestyy jouluksi ja pääsiäiseksi. Lehti jaetaan koteihin, mutta on noudettavissa myös seurakunnan kirkoista.

Vuoden 2021 joulun Katedraali-lehden voit lukea tästä linkistä

Katedraali-lehdessä tehdään yhdessä tähden valaisemaa matkaa jouluun.

Tuomiorovasti Marja Heltelä kirjoittaa:

– Joulun tähtien sanoma on huikea: Sinun ei tarvitse itse kurottua ylös tähtitaivaisiin, vaan Jumala tulee luoksesi. Rakkaudesta. Koska olet äärimmäisen arvokas. Et ole yksin, olet osa suurta suunnitelmaa.

Joululehden haastatteluissa tulevaisuustutkija Ilkka Halava pohtii yhteisöllisyyttä ja Pyhän kokemista tulevaisuudessa, Viva vox -kuoron laulava kuoronjohtaja Kati Kaskiala ja kuorolainen Michael Lettenmeier esittelevät rakasta kuoroharrastustaan ja Kampissa asuva Kujansuun perhe kertoo ajatuksiaan joulusta, joka on heille tänä vuonna erityinen: tuleva joulu on Mauno-vauvan kanssa ensimmäinen laatuaan. Tuomiorovasti Marja Heltelä puolestaan kutsuu meidät jokaisen etsimään yhdessä joulun ihmettä ja rakkauden sanomaa tähtien viitoittamalle tielle.

Lehdestä löydät myös joulunajan tapahtumia, Kauneimmat joululaulut -tilaisuudet sekä harataushetken, jonka voit toteuttaa niin yksin kuin läheistesikin kanssa tähtitaivaan alla.