29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Nina Sarkiman maalauksia Tuomiokirkon kryptassa

07.08.2023, 12:07 /  päivitetty 28.08.2023, 13:13
Kuvataitelija Nina Sarkiman maalaukset syntyvät nopeasti intuatiivisessa prosessissa. Sarkima tavoittelee taiteellisessa työskentelyssään herkkyyden ilmaisua, olemalla avoin sille, mikä aidosti pyrkii esiin.
Nina Sarkiman taidenäyttely

Tuomiokirkon kryptassa on esillä 8.8. - 20.8. kuvataiteilija Nina Sarkiman maalauksia, joista tuoreimmat ovat syntyneet kuluneen kesän aikana. Näyttelyn nimi Pieniä Ylösnousemuksia viittaa maalausprosessiin, jossa jotain vanhaa kuolee ja antaa tilaa uudelle. Maalaus on Sarkimalle jatkuvaa uuden etsimistä ja löytämistä, mahdollisuutta koota ajatuksia ja ilmaista sanoin kuvaamatonta kokemusta. Sarkiman pyrkimyksenä on päästä dialogiin katsojan kanssa maalauksen keinoin, jotta myös katsoja voi löytää maalauksesta jotain itselleen tuttua, merkityksellistä ja jopa eheyttävää.

Pieniä Ylösnousemuksia - taidenäyttely on avoinna päivittäin 20.8. asti. Näyttely on avoinna ma-la klo 11-17, su klo 12-17. Taiteiden yönä 17.8. taidenäyttely on avoinna klo 11-20.

Nina Sarkima on Espoossa työskentelevä kuvataiteilija, joka toimii oman taiteellisen työskentelyn ohella myös digitaalisen taiteen sekä piirustuksen ja maalauksen tuntiopettajana Espoon ja Kauniaisten kuvataidekouluissa. Sarkiman teokset on maalattu herkin ohuin kerroksin, usein lähes akvarellimaisella tekniikalla, käyttäen akryyli, tempera ja öljyvärimaalausta yhdessä ja erikseen.