27.07. Onneksi olkoon: Heidi | Palaute

Tuomiokirkon tapulin terassille haetaan terassiyrittäjää kesälle 2024

12.01.2024, 15:50 /  päivitetty 04.03.2024, 09:21
Haku terassiyrittäjäksi Tuomiokirkon tapulin terassille kesälle 2024

Helsingin tuomiokirkkoseurakunta hakee käyttöoikeussopimuksen nojalla Helsingin tuomiokirkon tapulin terassille kesälle 2024 terassiyrittäjää.

Helsingin tuomiokirkko on Helsingin suosittuja turistikohteita ja koko maan kuvatuimpia rakennuksia. Se on myös suosittu juhla-, konsertti- ja vihkikirkko. Vuoden 2023 aikana Tuomiokirkossa vieraili yli 500 000 vierailijaa, joista noin 222 000 vieraili kirkossa kesä-elokuun aikana.

Terassiyrittäjäksi

Helsingin tuomiokirkkoseurakunta hakee käyttöoikeussopimuksen nojalla tapulin terassille terassiyrittäjää. Terassiyrittäjä hoitaa palvelun omana liiketoimintana omaan lukuunsa ja saa toimintansa tuoton asiakkailtaan. Terassiyrittäjä maksaa seurakunnalle tilojen käyttöoikeudesta liikevaihtoon sidottua toimintamaksua.

Terassille ei ole esteetöntä pääsyä, vaan kulku tapahtuu Tuomiokirkon portaiden puolesta välistä. Kirkon WC-tilat eivät ole terassin asiakkaiden käytettävissä, joten terassiyrittäjän tulee huolehtia toimintansa wc-ratkaisusta. Viime vuosina Tuomiokirkon parkkipaikkatasanteella on ollut terassiyrittäjän toimesta vuokra-WC.

Käyttöoikeussopimus koskee kesää 2024. Sopimus sisältää option kesälle 2025.

Sopimuskausi on 1.6.–31.8.2024. Sopimuskausi on mahdollista aloittaa jo toukokuun aikana. Toiminnan valmisteluja on mahdollista tehdä viikkoa ennen sopimuskauden alkamista. Tilan tyhjennystä ja loppusiivousta on mahdollista tehdä viikon ajan sopimuskauden päätyttyä. Terassin tulee olla avoinna vähintään viisi päivää viikossa (säävaraus).

Arvostamme

• hyvää liiketoimintaideaa

• panostusta markkinointiin

• kestävän kehityksen mukaisia arvoja

• vastuullisia toimintatapoja

Hakeminen ja lisätiedot

Hakemukset pyydämme toimittamaan Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan kirkkoherranvirastoon sähköpostitse tuomiokirkko.srk@evl.fi. Hakua on jatkettu su 17.3.2024 saakka. Otamme huomioon tähän mennessä saapuneet hakemukset.

Hakemukseen on sisällytettävä;

• kuvaus liiketoimintaideasta sisältäen tiedot valikoimasta, aukioloajoista sekä markkinointisuunnitelman

• mikäli kyseessä on uusi tai toimintaa varten perustettava yritys, kuvaus yrittäjän aiemmasta alan työkokemuksesta ja/tai koulutuksesta

• tarjous liikevaihtoon sidotun toimintamaksun suuruudesta (%).

Terassiyrittäjän on tutustuttava tiloihin ennen hakemuksen jättämistä.

Lisätiedot ja tiloihin tutustuminen: Anni Roiha, palvelupäällikkö p. 09 2340 6250, 050 442 0050 anni.roiha@evl.fi.

Tiloihin tutustuminen 16.2.–25.2.: Tuomiokirkon suntio, p. 09 2340 6120.

Haku terassiyrittäjäksi Tuomiokirkon tapulin terassille kesälle 2024

Tuomiokirkon terassin sijainti näkyy yllä olevassa kuvassa.