02.05. Onneksi olkoon: Viivi, Vuokko | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta

Vanhalla kirkolla tapahtuu keskiviikkoisin

20.02.2023, 14:14
Tutustu Vanhan kirkon keskiviikkojen kevään ohjelmaan.
Kuvassa turkoosilla taustalla teksti; Vanhan kirkon keskiviikot

Vanhan kirkon keskiviikot maalis-, huhti- ja toukokuun aikana klo 18 (kirkon ovi on auki vain n. 17.50-18.15)

Hengellisen luovuuden lähteillä

Kuvassa sinisellä taustalla teksti; Hengellisen luovuuden lähteillä

8.3., 29.3., 12.4., 10.5. ja 31.5. Keskustelua ohjaamassa, Amanda ja Mika.

Piirrellään ja kirjoitellaan kristinuskosta ammentaen, vapaasti kokeillen ja tutkien. Kaavojen ja mallien hylkääminen ja mielihalujen seuraaminen on suotavaa. Ja ellei inspiraatio ala pulputa ja luovuus kukkia, eipä hätää – voit vaikka mietiskellä tai rennosti hengailla.

Virsilauluilta

Kuvassa punaisella taustalla teksti; Virsilauluilta

15.3., 26.4., 24.5. Mukana kanttorit Risto Pulkamo ja Matti Vaakanainen

Mitä virsi merkitsee Sinulle?

Virsi on ensisijaisesti yhteislauluksi tarkoitettu runomittainen hengellinen laulu.

Laulaessamme virret johdattavat meitä yhteiseen rukoukseen, kiitokseen ja ylistykseen.

Virsi-illat kutsuvat Sinut mukaan laulamaan lempivirsiä! Olet myös tervetullut vain kuuntelemaan, mikäli veisuu ei vielä suju.

Toiveita virsistä voi esittää paikan päällä kuhunkin iltaan tai tulevien keskiviikkojen ohjelmaan.

Ota kaveri, ystävä ja tuttava mukaan - anna virsien viedä ja tuoda Sanaa eläväksi musiikin matkassa!

Sanan ääressä yhdessä ihmetellen ja kysellen

Kuvassa violetilla taustalla teksti; Sanan ääressä yhdessä ihmetellen ja kysellen

22.3., 19.4., 17.5. Keskustelua ohjaamassa; Harri ja Marketta

Kutsumme sinut yhdessä kanssamme lukemaan Raamattua ja keskustelemaan sen teksteistä ja sanoista - mitä sanat nostavat mieliimme ja mitä uusia merkityksiä ne voivat meille avata. Aiempaa tietämystä ei tarvita.

Naiset ilon ja inspiraation lähteellä - Together is my favourite place to be

Kuvassa vaalenapunaisella taustalla teksti; Naiset ilon ja inspiraation lähteellä - Together is my favourite place to be

1.3., 5.4., 3.5. Avoin naisten kohtaamisryhmä ajatusten vaihtoon teemalla "Sana on vapaa". Keskustelua ohjaamassa

Sirkku, Linnea Kiukka, (Anne V.)

Aiheina mm. sinun tarinasi, elämän ilot ja surut, tärkeää elämässä, mistä innostut, arjen hyvinvointi, tulevaisuus. Also in English. Toivoisin, että kohtaamisten kautta syntyisi iloa ja keveyttä elämään, uusia yhteyksiä ja uutta tulevaisuutta.

Kaikki ovat tervetulleita iltoihin!

Helsingin Tuomiokirkkoseurakunnan vapaaehtoiset (+kanttorit)

Amanda, Harri, Marketta, Mika, Sirkku