19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Koko Helsinki

Suvivirteen yhtyivät tuhannet äänet seurakunnissa

01.06.2016, 10:03 /  päivitetty 08.06.2016, 17:35

Helsingin seurakuntien Stadin Suvivirsi -tapahtumissa Narinkkatorilla ja Suvivirren sunnuntain jumalanpalveluksissa laulettiin Suvivirttä yli 6 300 äänellä.

Kahdessa Stadin Suvivirsi -tapahtumassa Narinkkatorilla tiistai-iltana lauloi yhteensä 2 300 ihmistä. Kaunis sää houkutteli Narinkkatorin yhteislaulutapahtumiin ennätyksellisen runsaasti väkeä, aiempi ennätys 2 200 laulajaa ylitettiin tiistain tilaisuuksissa.

Stadin Suvivirsi järjestettiin nyt kuudetta kertaa. Lisäksi Suvivirren sunnuntain jumalanpalveluksissa seurakunnissa 29. toukokuuta Suvivirsi kajautettiin noin 4 000 äänen voimin.

Näiden lisäksi Suvivirsi-tapahtumia ja jumalanpalveluksia oli ympäri pääkaupunkiseutua ja koko maassa. Koululaiset pääsevät laulamaan tämän saman klassikon kesänavausvirtenänsä viikonvaihteessa.

>

Stadin Suvivirsi -tapahtumaa helli aurinkoinen sää ja kaikenikäiset viihtyivät. Kuva: Esko Jämsä