18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute

Allsång på Narinken tisdag 29 maj - Den blomstertid nu kommer!

07.05.2018, 15:42 /  päivitetty 07.05.2018, 16:07
Allsångskonserterna är tvåspråkiga och leds av Christer Romberg och Sanna Uusitalo.
Den blomstertid nu kommer för mig tillbaka till högstadiet och skolavslutning. Den känslan, när man sjöng Den blomsterid tillsammans som avslutning i skolan för att sen sätta sig på skolbussen och inse att nu är sommarlovet som längst ... Den känslan! Oj oj oj...

Så säger Christer Romberg som är en av programledarna vid konserten Stadin suvivirsi eller Den blomstertid kommer till Stan som ordnas på Narinken tisdagen den 29 maj.

Tillsammans sjunger vi våriga och somriga sånger. Som allsångsledare hör vi gruppen Kuunkuiskaajat. Också artisten Osmo Ikonen och Duo Liperit medverkar. Allsångskonserterna är tvåspråkiga.

"Enligt planerna ska vi bland annat att sjunga Rör mig helige ande, varannan vers på finska och svenska och Må din väg gå dig till mötes på svenska, berättar Christer Romberg.

Det är redan åttonde gången som allsångskonserten Stadin suvivirsi ordnas i centrum av Helsingfors. Konserten är ett samarbete mellan Helsingfors kyrkliga samfällighet och Utlandshjälpen. Årets insamling går till barn och unga i Nepal. Det är möjligt att delta i insamlingen vid konserten.

Välkommen att sjunga tillsammans på Narinken den 29 maj klockan 17 eller klockan 19.

Arrangör: Helsingfors kyrkliga samfällighet

Kontakt: Kristiina Vähäkangas