16.10. Onneksi olkoon: Sirkka, Sirkku, Stella, Luna | Palaute

Herttoniemen seurakunta

15.10.2024, 11:18
Ekumeeninen vastuuviikko 20.-27.10.2024 ja viikon tunnus

Ekumeeninen vastuuviikko on kaikkien kirkkojen ja kristillisten seurakuntien yhteinen ihmisoikeus- ja vastuullisuuskampanja. Tänä vuonna teemana on Luotuja Jumalan kuvaksi.

Haluamme vähentää eriarvoisuutta maailmassa.

"Yhteinen uskomme rohkaisee meitä unelmoimaan maailmasta, jossa ihmisiä ei asetella eri arvoasteille vaan jossa tunnustetaan kaikkien ihmisten yhtäläinen ja ääretön arvokkuus. Olemme kaikki luotuja Jumalan kuvaksi ja siksi sisaria ja veljiä toinen toistemme kanssa", kirjoittaa piispa Raimo Goyarrola Suomen katolisesta kirkosta.

Vammaisten kohteleminen samanarvoisina lähimmäisinä, maksuton Walk in -terapia 18-25-vuotiaille nuorille sekä olohuonetoiminta alaikäisille maahanmuuttajalapsille ovat esimerkkejä siitä, miten kirkot pyrkivät vähentämään ja ehkäisemään eriarvoisuutta.