16.10. Onneksi olkoon: Sirkka, Sirkku, Stella, Luna | Palaute

Eronneiden vertaisryhmä aloittaa Lauttasaaren seurakunnassa

Lauttasaaren seurakunta

10.10.2024, 10:13
Kaipaisitko paikkaa, jossa keskustella eroon liittyvistä tunteista ja kokemuksista?

Aika: Tiistaisin 29.10. / 5.11. / 12.11. / 19.11. / 26.11. / 10.12. klo 17.30–19.00. Ryhmä kokoontuu kuusi kertaa.

Paikka: Lauttasaaren seurakunta, Myllykallionrinne 1, 00200 Hki. Tapaamme ”Kirkkoherra” -kokoustilassa, johon käynti on sisäpihan kautta, oikeanpuoleinen B-porras, 2 krs.

Erotilanteeseen liittyy usein elämänmuutoksia, jotka herättävät epävarmuutta ja epätietoisuutta. Moni pohtii sitä, kuinka lapset pärjäävät erossa. Missä tulen asumaan ja kuinka talouteni kestää eron? Miten sosiaaliset suhteeni mahdollisesti muuttuvat eron myötä ja kuinka itse pärjään psyykkisesti uudessa elämäntilanteessa? Miten ymmärtää kaikkea, mitä on tapahtunut? Kuinka käsitellä vaikeita tunteita, jotka liittyvät eroon: surua, ikävää, vihaa, pettymystä, häpeää, syyllisyyttä, riittämättömyyttä? Entä tulenko löytämään uutta parisuhdetta?

Ohjatussa ryhmässä omaa tilannetta voi jäsentää muiden samankaltaisessa elämätilanteessa olevien kanssa ja saada luottamusta tulevaan. Ryhmään otetaan kuusi henkilöä. Ryhmä on maksuton. Kaikki ryhmään tulijat haastatellaan.

Ryhmää ohjaavat diakoni Taina Viherkari (p. 050 380 3532, taina.viherkari@evl.fi) ja Juulia Siikala (p. 050 380 3531, maria.siikala@evl.fi). Ilmoittaudu ryhmään sähköpostitse osoitteeseen maria.siikala@evl.fi. Liitäthän viestiin nimesi ja puhelinnumerosi, niin otamme sinuun yhteyttä. Ryhmä täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Lämpimästi tervetuloa mukaan yli seurakuntarajojen!