16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute

Haluatko auttaa? Paavalissa rekrytään vapaaehtoisia useisiin erilaisiin tehtäviin

09.03.2022, 11:40 /  päivitetty 20.09.2022, 10:26
Haluaisitko olla mukana yksinäisten ilahduttamisessa, kahvilatoiminnassa tai neuloa suloisia sukkia? Paavalin seurakunnan vapaaehtoistehtävissä hyvää voi tehdä monella tavalla.

Paavalissa on rekrytään uusia vapaaehtoisia läpi vuoden. Tutustu erilaisiin vapaaehtoistehtäviin ja kysy lisää yhteyshenkilöltä. Tehdään yhdessä hyvää!

Pidätkö neulomisesta?

Kastetossuja vauvoille

Tule mukaan neulomaan pieniä kastetossuja tai vauvasukkia lahjoitettavaksi Paavalin seurakunnassa kastettaville vauvoille! Seurakunnassamme kastetaan vuosittain noin 130 lasta ja jokaiselle heistä on tarkoitus antaa kastetossut tai –sukat.

Langat ja ohjeen joko valkoisiin kastetossuisin ja/tai Marttojen vauvasukkiin voit hakea Paavalin seurakunnan kirkkoherranvirastosta, Sammatintie 5, avoinna ma ja to klo 10–14 sekä ke klo 12–17. Ilmoita lankojen noutamisesta pastori Arja Arja Rannanpää-Kortelaiselle (p. 050 377 4024, arja.rannanpaa-kortelainen@evl.fi) tai diakoniatyöntekijä Kirsti Hietalahdelle (p. 0503804184 kirsti.hietalahti@evl.fi), halutessasi voit samalla sopia noutoajan viraston aukioloaikojen ulkopuolelta. Valmiit tuodaan kirkkoherranvirastoon, diakoniatyöntekijöille tai suntiolle.

Halutessasi voit myös käyttää omia lankoja. Tällöin sinun ei tarvitse olla etukäteen yhteydessä, vaan voit vain hakea tossujen/sukkien ohjeen ja toimittaa valmiit virastolle. Voit myös neuloa sellaisella omalla mallilla, joka soveltuu noin 70-80 sentin pituiselle vauvalle.

Sekä tossut että sukat tehdään 3 tai 3,5 numeron puikoilla, jolloin niihin sopivalla langalla saadaan 70-80 senttiselle vauvalle sopivat tossut/sukat neulojan käsialasta riippuen. Näin ne eivät jää aivan heti pieneksi.

Lisätiedot: pastori Arja Rannanpää-Kortelaiselta p. 050 377 4024, arja.rannanpaa-kortelainen@evl.fi

Tule mukaan tekemään villasukkia!

Meillä on iso tarve vuonna 2023 itse tehdyille aikuisten villasukille. Niitä annetaan eri tilanteissa tärkeille seurakuntalaisille, esimerkiksi heille, jotka kastetaan rippikoulun yhteydessä ja heille, jotka osallistuvat sururyhmään ja heille, jotka toimivat isosena rippikouluissa.

Oletko käsityökonkari ja etsit uusia haasteita? Oletko aloittamassa uutta harrastusta? Haluatko tehdä konkreettisesti hyvää käsilläsi? Olet erittäin lämpimästi tervetullut Sukkatuntiin. Voit olla mukana itsellesi sopivalla tavalla, tulla hakemaan lankoja Sukkatunnin aikana Paavalinkirkosta ke klo 13-14 seuraavina päivinä 28.9. / 12.10. / 26.10. / 9.11. / 30.11. tai sitten voit sopia noudosta erikseen sinulle sopivana aikana. Sukkatunnin aikana vaihdetaan kuulumisia sukantekemisestä, mietitään tulevien sukkien ohjeita ja malleja ja silloin on myös hyvä esittää omia toiveita sukantekoon liittyen.

Käyttämämme lanka on Novitan 7-veljestä langat, puikkosuositus 3,5. Lankoja voi hakea 28.9. alkaen. Sukkatunti järjestää tarvittaessa villasukkakoulun, jos haluat mukaan niin laita Tuulille sähköpostia. Sukkatuntiin voit osallistua oman aikataulusi mukaan kerran tai vaikka joka kerta. Syyskauden sukat yritetään saada valmiiksi ja Tuulille joulutauon aikana.

Mukana Sukkatunnissa on Paavalin pappi Tuuli Aitolehti, sähköpostitse tavoitat Tuulin parhaiten: tuuli.aitolehti@evl.fi

Lähimmäispalvelu – olisitko iloksi yksinäiselle tai pientä apua tarvitsevalle?

Seurakunnan vapaaehtoiset käyvät tervehtimässä säännöllisesti esim. yksin asuvia vanhuksia, jotka saattavat olla hyvinkin yksinäisiä. Joskus lähimmäinen voi olla myös ulkoiluseurana iäkkäille ihmisille. Seurakunnalta kysytään myös saattoapua esim. messuun. Lähimmäisenä toimiminen voi olla säännöllistä toimintaa tai satunnaista saattoapua. Diakoniatyöntekijä haastattelee ja opastaa uudet lähimmäiset ja tutustuttaa asianosaiset henkilöt toisiinsa.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: diakoniatyöntekijä Kirsti Hietalahti, kirsti.hietalahti@evl.fi, p. 0503804184

Avuksi Ystävyydenkahvilaan?

Tule mukaan rentoon ja mukavaan kahvilaamme keittämään kahvia ja laittamaan tarjoilut esille Paavalinkirkolla. Saat hyvän opastuksen tehtävään. Kahvilassa on aina mukana diakoniatyöntekijöitä. Kahvila on auki keskiviikkoisin klo 14-15.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: vastaava diakoniatyöntekijä Birgitta Huhtaluhta, birgitta.huhtaluhta@evl.fi, p. 050 3804198

Tulisitko keittämään kirkkokahveja?

Paavalissa kokoonnutaan kirkkokahveille aina sunnuntaisin messun jälkeen. Kahvin lisäksi tarjolla on teetä ja pullaa tai muuta pientä makeaa. On mukava istua hetki yhdessä kahvikupin ääressä, jutella tai vain nauttia kupista kuumaa. Jotta tämä kaikki toteutuisi, tarvitsemme kirkkokahvien järjestäjiä. Ihmisiä, jotka ovat valmiita tulemaan kirkolle vähän ennen messua, ottamaan keittiössä pullia pakkasesta sulamaan, kattamaan pöydän seurakuntasaliin, laittamaan kahviautomaatit valmiiksi. Messun jälkeen tarjoilemaan ja sitten siistimään paikat kahvituksen jälkeen.

Olisiko sinulla mahdollisuus ottaa kahvitusvuoro yhtenä tai useampana sunnuntaiaamuna? Voit olla myös varalla ja tulla tarvittaessa. Yksin ei tarvitse hommaa hoitaa, kahvituksessa on aina mukana pari kolme ihmistä.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: pastori Petri Flinck p. 050 380 4164, petri.flinck@evl.fi