18.05. Onneksi olkoon: Erkki, Eero, Eerika, Eerik, Erkka, Eerikki | Palaute
Koko Helsinki

Hävikistä herkkua – tule lounaalle Waste&Feast-ravintoloihin

26.08.2022, 14:43 /  päivitetty 08.12.2023, 11:33
Tervetuloa syömään hyvin, teet samalla hyvää muille ja maailmalle!
Hävikkiruokaravintola

Seurakuntien Waste&Feast-ravintoloissa loihditaan hävikistä laatua lautaselle. Niiden lounaat perustuvat suurelta osin kauppojen ja teollisuuden ylijäämäruokaan, joka muuten joutuisi hukkaan. Lounastaminen meillä on todellinen ekoteko!

Lounastamalla ekologisesti ja edullisesti tuet myös työllistämistä. Varustamojen ravintolat toimivat nuorten työpajoina. Työpajat tarjoavat työkokeilupaikkoja nuorille, joilla ei ole alan koulutusta tai muusta syystä ovat työelämän ulkopuolella. Tuemme koulutuspolkujen löytämisessä ja vahvistamme työelämätaitoja yhteistyössä Stadin ammattiopiston kanssa.

Waste&Feast-ravintolat

Huom. Kallion, Malmin ja Matteuksenkirkon ravintolat suljettu joulutauon ajan 21.12.2023-7.1.2024.
Waste&Feast Kallio ma–pe klo 11–13 (sisään pääsee 12.30 asti). Lounaan hinta opiskelijoille, työttömille ja eläkeläisille 6 euroa. Työssäkäyvälle hinta on 11 euroa, joka mahdollistaa toiminnan jatkumisen. Lounas sisältää lämpimän ruoan, salaattipöydän, leivän, jälkiruoan sekä kahvin tai teen. Kasvis/vegaaniruokavaihtoehto löytyy aina. Voit 6 eurolla myös lahjoittaa lounaan tuntemattomalle vähävaraiselle, joka saa näin maksuttoman aterian diakoniatyöntekijän myöntämänä (tai 30 eurolla 5 ateriaa). Seurakuntien talo, Kolmas linja 22 B, 2. krs.

Waste&Feast Malmi ma–to klo 11–13. Voit nauttia lounaan paikan päällä tai ostaa mukaan. Lounaan hinta on 6 euroa ja diakoniatuettuna (saa suoraan kassalta!) 3 euroa. Jos haluat samalla lahjoittaa nk. ystävälounaan eli aterian tuntemattomalle vähävaraiselle niin voit maksaa lounaasta 10 euroa. Lounas mukaan 3 e. Malmin Varustamo, Pekanraitti 16.

Snellu Cafe Waste&Feast ma–to klo 11–13. Voit nauttia lounaan paikan päällä tai ostaa mukaan. Lounaan hinta on 6 euroa ja diakoniatuettuna (saa suoraan kassalta!) 3 euroa. Jos haluat samalla lahjoittaa nk. ystävälounaan eli aterian tuntemattomalle vähävaraiselle niin voit maksaa lounaasta 10 euroa. Lounas mukaan 3 e. Matteuksenkirkon Varustamo, Turunlinnantie 3, Itäkeskus.

Waste&Feast Café Hermanni arkisin klo 9.30–13, paitsi ke 11–18. Lounas ma, ke, pe klo 11–13, hinta 1,50 e. Hämeentie 73.

Waste&Feast Alppilan kirkon ruokailut ti klo 11–13 ja ke klo 17–18.30. Hinta 2,50 e, lapset 1 e. Leikkihuone avoinna leikkimielisille. Tarjolla aina vegevaihtoehto. Kotkankatu 2.

Waste&Feast Café Töölö yhteinen lounas ti ja to klo 12–13. Aluksi hartaus. Hinta 2 e aikuiselta ja 1 e alle 12-vuotiailta. Myynnissä on myös 5 kerran ateriakortteja 10 e hintaan. Topeliuksenkatu 4.

Waste&Feast Ruskeasuon Rasti yhteinen lounas pe klo 11.30–12.30. Aluksi hartaus. Hinta 2 e aikuiselta ja 1 e alle 12-vuotiailta. Myynnissä on myös 5 kerran ateriakortteja 10 e hintaan. Tenholantie 6.

‍Voit selata kaikkia seurakuntien ruokailuja tästä.