30.06. Onneksi olkoon: Päivö, Päiviö | Palaute

Helsingin Pride-viikon kirkollinen ohjelma

03.06.2024, 13:28 /  päivitetty 24.06.2024, 18:21
Helsingin Pride-viikolla on runsaasti myös kirkollista ohjelmaa.

Perinteiseen tapaan voit osallistua Pride-hartauteen Tuomiokirkossa ja Sateenkaarityön 25 vuotta juhlistavaan Sateenkaarimessuun Kallion kirkossa. Tuomasmessua vietetään Pride-viikon päätteeksi puolestaan Mikael Agricolan kirkossa. Temppeliaukion kirkossa voi käydä kuuntelemassa Jesus loves queers! -paneelikeskustelua sateenkaarevasta elämästä kirkossa.

Paavalinkirkossa käydään paneelikeskustelu aiheesta Stop eheytyshoidoille ja Herättäjä-yhdistys järjestää Sateenkaariseurat Pride-viikon sunnuntaina. Matteuksenkirkolla järjestetään nuorten vertaistapaaminen ja sateenkaarikahvila.

Kampin kappelissa puolestaan pidetään Pride-viikon kolmen matineakonsertin sarja, jossa kuullaan kuoromusiikkia, nykykansanmusiikkia ja klassista.

Myös Kallion kirkon torniin pääsee kiipeämään festarifemmalla Pride-viikon perjantaina. Osa seurakunnista osallistuu Pride-viikon liputukseen.

Lisäksi Helsingin seurakunnat osallistuvat Espoon ja Vantaan seurakuntien kanssa Helsinki Priden kulkueeseen ja puistojuhlaan lauantaina 29.6. Voit tulla tapaamaan kirkon väkeä seurakuntien teltalle ja saada halutessasi välittävän vanhemman halauksen.

Pride-viikon kirkolliset tapahtumat Helsingissä:

Nuorten ohjelmaa:

‍Lämpimästi tervetuloa tilaisuuksiin!