19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute

Ilmastokysymykset herättävät huolta ja nostavat toivoa

14.02.2020, 11:02 /  päivitetty 17.03.2020, 16:24
Koronan vuoksi monet ilmastokeskustelut on peruttu. Sen sijaan on mahdollisuus tutustua verkkomateriaaleihin.
ilmastonmuutos

Gospelmessu ilmastolle

Temppeliaukion kirkossa su 1.3.2020 kello 10

Messun liturgina on Hilkka Niemistö. Keskustelusaarnan pitävät Lotta Gammelin ja Lars Pajuniemi. Musiikista vastaavat Gospel Helsinki ja Gospel Helsinki Band, johtajanaan Nina Pakkanen.

Messun jälkeen ohjelmalliset ilmastoteemalliset kirkkokahvit, aiheeseen johdattaa Raija Pajuniemi.

Lisätietoja seurakunnan sivuilta ja Facebook-tapahtumasta.

Ilmastovalintatalo

Fokuksessa to 5.3. klo 10-16 ja pe 20.3. klo 10-16

Mikä hiilijalanjälki? Pitääkö Suomessa miettiä mitä syö? Ilmastoystävälliset valinnat voivat joskus tuntua hankalilta. Tule testaamaan tietosi kulutustuotteiden hiilipäästöistä. Ekologisempi valinta on joskus myös terveellisempi – ja lompakollekin ystävällisempi. Fokuksessa pääsee testaamaan ilmastotietämystään.

Suomen Lähetysseuran Ilmastovalintatalossa ostosten hintana onkin vedenkulutus tai hiilipäästöt. Mikä tuote on edullisin? Tervetuloa ostoksille oikeudenmukaisten valintojen puolesta.

Ekopaasto vaatteidenvaihtotori - Ekofasta klädbytardag

Oodissa ma 9.3. kello 17-20

Vaatteiden vaihtopäivä pidetään Oodi-kirjaston Kuutio-tilassa. Tuo mukanasi korkeintaan 10 hyvässä kunnossa olevaa vaatekappaletta, joista arvelet muidenkin pitävän. Jokaista vaatetta kohti saat lipun, jonka voit edelleen vaihtaa toiseen vaatteeseen. Vaatteiden ja asusteiden luovuttaminen on klo 17–18. Vaatteiden vaihto tapahtuu tämän jälkeen klo 18–20. Lue lisää tapahtumasta linkin takaa.