30.06. Onneksi olkoon: Päivö, Päiviö | Palaute

Keskusteluapua kesällä

14.06.2024, 13:42 /  päivitetty 14.06.2024, 13:49
Kaikki apu on maksutonta ja keskustelut luottamuksellisia. Apu on tarjolla kaikille, kirkon jäsenyyttä ei edellytetä.
Havis Amanda ja Espan puisto

Kesä voi monesti merkitä yksinäisyyttä, kun ihmiset ympäriltä lähtevät mökeille ja reissuun tai työkaverien seuraa ei loman takia ole. Seurakunnista löytyy juttuseuraa ja keskusteluapua kesälläkin, valmiina kuuntelemaan ja keskustelemaan, onpa mielessäsi sitten isompia kysymyksiä tai arkisia asioita. Toisen ihmisen kanssa keskustelemalla asioihin voi löytää toivoa ja uusia näkökulmia.

Kirkon keskusteluapu joka päivä

Kirkon keskusteluapu - evl.fi

Palveleva puhelin 0400 221 180 avoinna joka päivä klo 18-24. (pvm/mpm)

Palveleva chat avoinna ma-pe klo 16-20.

Palveleva nettikirje. Kirjoita milloin vain, vastaamme muutaman päivän kuluessa.Vaikka puhelimessa tai chatissa olisi ruuhkaa, nettikirjeellä tavoitat päivystäjän aina. Voit myös käydä pidempää keskustelua kirjeenvaihtona.

Pappi tavattavissa

Papit ovat henkilökohtaisesti tavattavissa läpi kesän, ainakin Hermannin diakoniatalolla ja tuomiokirkon kryptassa. Katso tarkat ajat ja osoitteet tästä.

Muiden seurakuntien osalta voit tiedustella keskusteluaikaa puhelimella tai sähköpostilla kirkkoherranvirastoista (huom. aukioloajat vaihtelevat seurakunnittain).

Diakoniatyöntekijät apuna ja tukena

Seurakuntien diakoniatyöntekijöiden kanssa voit keskustella puhelimitse tai varata ajan keskustelua varten. Katso alueesi diakoniatyön ajanvarausajat ja yhteystiedot täältä.

Hermannin diakoniatalon Varustamossa on tarjolla apua ja tukea asiakkaan tarpeen mukaan ilman ajanvarausta ma, ti ja to klo 9.30–11. Keskiviikkoisin papin päivystys klo 11–12.30.

Alle 30-vuotiaille

Sekasin-chat on keskustelualusta 12–29-vuotiaille. Se on auki vuoden jokaisena päivänä. Voit keskustella mieltäsi askarruttavista kysymyksistä tai aiheista nimettömänä ma-pe klo 9-24 sekä la-su klo 15-24. sekasin247.fi