30.06. Onneksi olkoon: Päivö, Päiviö | Palaute

Kulttuuria ja hengenravintoa Malmin seurakunnan kesässä

Malmin seurakunta

21.05.2024, 12:28
Metsämaisema, jossa viulu nojaa puunrunkoon.

Musiikkia

Kesälaulajat-lauluryhmä ke 5.6. klo 18–19 Tapulin seurakuntakodilla
Tule laulamaan yhdessä kesäisiä lauluja! Tied. kaisu.rauhamaa@evl.fi, p. 041 531 7799.

Kesälaulajaiset to 6.6. klo 18 Tapulin seurakuntakodilla
Tule laulamaan kesäisiä lauluja soitinyhtyeen säestyksellä! Mukana FiBO Players.

Kesäpäivän säveliä ke 12.6. klo 13 Puistolan kirkossa ja ke 19.6. klo Pihlajamäen kirkossa

Tule makoilemaan! - konsertti la 15.6 klo 14–14.30 Tapulin seurakuntakodilla
Konsertissa musiikkia kuunnellaan patjoilla maaten. Musiikista vastaa Suomalaisen barokkiorkesteri FiBon alttoviulisti Markus Sarantola. Järj. Malmin srk, FiBo ja Urban Art.

Kesäillan urkusäveliä su 30.6. klo 19 Viikin kirkossa
Timo Olli, urut. Urkuteoksia säveltäjinä Pachelbel, Grigny, Dandrieu, Buxtehude, Olli.

"Sydän, höyryt ja nesteet" FiBOn kesäkonsertti ti 16.7. klo 18 Puistolan kirkolla
1600-luvun italialaisia soololauluja ja instrumentaalimusiikkia Tuuli Lindeberg, sopraano, Marianna Henriksson, ohjelmasuunnittelu.

Kesäillan kreikkalaisia säveliä ti 30.7. klo 19.00 Viikin kirkolla
Trio Zorbas. Konsertin ohjelmisto koostuu Mikis Theodorakiksen ja Manos Hadjidakiksen sävellyksistä, taustatarinoin.

Paikalliskulttuuria

Tutustuminen Siltamäen kotikaupunkipolkuun to 13.6. klo 18–20
Lähtö Siltamäen srk-kodilta klo 18, Jousimiehentie 5.Siltamäen ostoskeskuksella on autoileville retkeilijöille kiekollisia paikkoja. Tied. markku.arola@evl.fi, p. 0500 777 554. Järj. Malmin srk ja Tunturikerho Kavtsi ry.

Tutustuminen Tapulikaupungin kotikaupunkipolkuun to 15.8. klo 18–20
Lähtö Tapulikaupungin srk-kodilta, Maatullinkuja 4. Jos tulet autolla, laita navigaattorisi osoitteeksi Palokoukunkuja 1, Helsinki. Hae retken vetäjältä parkkilippu, joka oikeuttaa sen illan pysäköintiin. Tied. markku.arola@evl.fi, p. 0500 777 554. Järj. Malmin srk ja Tunturikerho Kavtsi ry.

Hengittelykävely Viikki! ti 25.6. klo 18–19.15
Kokoontuminen Viikin kirkolla, josta lähdemme rauhalliselle kävelylle Viikin peltojen kulmille ja metsän laitamille. Hengitysharjoituksia, kevyttä venyttelyä ja kulkua, muutama pyhän tanssin askellus ja ehkä virren säe kävelyn lomassa. Mukaan vesipullo. Ohjaajana kanttori Mari Torri-Tuominen.

Hengittelykävely Puistola! ti 23.7. klo 18–19.15
Kokoontuminen Puistolan kirkolla, josta lähdemme rauhalliselle kävelylle Puistolan kulmille ja metsän laitamille. Hengitysharjoituksia, kevyttä venyttelyä ja kulkua, muutama pyhän tanssin askellus ja ehkä virren säe kävelyn lomassa. Mukaan vesi-pullo. Ohjaajana kanttori Mari Torri-Tuominen.

Iltakävely Malmin hautausmaalla to 15.8. klo 18
Kutsumme erityisesti heitä, jotka ovat muuttaneet Suomeen. Keskustelemme hautausmaan merkityksestä suomalaisessa kulttuurissa, nautimme kauniista luonnosta ja rauhallisesta tunnelmasta. Ilm. minna-sisko.makinen@evl.fi 13.8. mennessä. Tapaamispaikka sovitaan ilmoittautumisen jälkeen.

Keskusteluja ja kohtaamisia

Kesäpäivän keskustelua ke 12.6. klo 13 Pihlajamäen kirkolla
Löytöjä Raamatusta. Mikä saa nuoren naisen innostumaan Vanhan testamentin tutkimuksesta? Päiväkahvit ja keskustelua.

Kesäpäivän keskustelua ke 26.6. klo 13 Pihlajamäen kirkolla
Ikääntyminen ja elämän mieli. Katoaako elämästä tarkoitus ja mielekkyys vai kirkastuuko kenties? Päiväkahvit ja keskustelua.

Kesäraamattupiiri ja iltapala ke 19.6. klo 18–20 Pihlajamäen kirkon takkahuoneessa
Mitä Jeesus opetti? Tämä ilta on tarkoitettu erityisesti kristinuskosta kiinnostuneille maahan muuttaneille ja uusille kristityille. Tarkastelemme yhdessä Jeesuksen keskeisiä opetuksia rakkaudesta. Käytämme helppoa suomen kieltä, tarvittaessa apukielenä englanti ja erikielisiä tekstejä. Lopuksi syödään yhdessä pieni iltapala. Ilm. ja tied. minna-sisko.makinen@evl.fi tai WhatsApp 050 369 1004.

Venäjänkielinen Olohuone – Гостиная ma klo 18–20 Pihlajamäen kirkon alakerrassa
17.6. saakka, jonka jälkeen kesätauko. Tied. marianne.hapsals@evl.fi, p. 050 380 3778.

Friendship Café kesänyyttärit to 6.6. ja 13.6. klo 18–20 Pihlajamäen kirkon alakerrassa ja takapihalla
Vapaamuotoinen illanvietto eri kulttuureista tuleville ja kansainvälisyydestä kiinnostuneille. Tarjolla on kahvia, teetä ja mehua. Voit tuoda jotain pientä syötävää yhteiseen pöytään, ei lämmintä ruokaa. Osoite: Liusketie 1.

Diakoni koillisen kuppiloissa neljänä kesätiistaina klo 18–20
  • 11.6. Jakomäen Pub Jakkiksessa
  • 9.7. Siltamäen Rubiinissa
  • 23.7. Malmin Konjassa
  • 6.8. Pihlajamäen Ambrassa
Diakoni Amanda istahtelee kesän aikana koillisen kuppiloihin. Tule istumaan seuraan, vaihtamaan kuulumisia tai juttelemaan - mistä vaan.