24.07. Onneksi olkoon: Tiina, Kirsi, Kirsti, Krista, Kristiina, Kiia, Tinja | Palaute

Laru Laulaa tiistaina 6.8.! Yhteislaulutapahtumassa mukana Pepe Willberg ja Pikku Papun orkesteri

Lauttasaaren seurakunta

19.07.2024, 10:41 /  päivitetty 19.07.2024, 10:42
laru laulaa

Järjestyksessä toinen Laru Laulaa -yhteislaulutilaisuus on pääkaupunkiseudun asukkaiden oma, pienimuotoisempi versio Allsång på Skansen -tapahtumasta.

Lauttasaaren kirkon pihalla tai kirkkosalissa lauletaan tänäkin vuonna ikivihreitä ja uudempia hittibiisejä. Tapahtuman pääpaino on yhteislaulussa, mutta illan aikana saadaan nauttia myös nimekkäistä esiintyjistä. Mukana ovat suomalaisten suursuosikki Pepe Willberg ja lasten rakastama Pikku Papun Orkesteri. Yhteislauluosuuksia johtaa Markus Ek Band.

Musiikilla ja etenkin yhteislaululla on kiistattomia hyvinvointivaikutuksia. Musiikki voi vähentää yksinäisyyttä, lisätä yhteenkuuluvuutta sekä tuoda iloa arkeen. Lauttasaaren seurakunnan tavoiteena on toimia lauttasaarelaisten ja muidenkin pääkaupunkiseudun asukkaiden kohtaamisen kotina ja kaikille avoin, yhteisöllisyyttä vahvistava Laru Laulaa -tilaisuus tukee tätä tavoitetta.

Ennen tapahtumaa, taukojen aikana ja lauluosuuksien päätyttyä on mahdollisuus taltuttaa nälkä tai jano hodarikojun antimilla ja muilla virvokkeilla.

Tapahtuman aikataulu 6.8.

• Klo 14.30 Ovet aukeavat. Hodarimyynti alkaa.
  • Klo 15.00–15.20 Pikku Papun Orkesteri
  • Klo 15.30–15.50 Pikku Papun Orkesteri
  • (tauko)
  • Klo 16.30–17.30 Ikivihreät. Yhteislaulua. Osion aikana Pepe Willberg esittää muutaman hittinsä.
  • (tauko)
  • Klo 18.00–19.00 Parasta poppia – Yhteislaulua Markus Ek Bandin johdolla.
  • Klo 20.00 Kirkon ovet suljetaan.

Saapumisohjeet

Julkiset kulkuyhteydet:

Lauttasaaren metroasemalta (Gyldenintien uloskäynti) on kirkolle 450 metrin kävelymatka. Bussilinjan 22 pysäkki “Lauttasaaren kirkko” on aivan kirkon tuntumassa.

Pysäköinti autoilijoille:

Kirkon läheisyydessä (n. 100 m) on kaupungin parkkipaikka, jossa sallitaan 4 tunnin pysäköinti parkkikiekolla.

Esteettömyys

Kirkkosaliin on esteetön pääsy kirkon pääovien kautta. Ajo kirkon pääoville on sallittu mm. takseille ja huoltoajoille. Kirkkokahvilaan kuljetaan sisäpihalta B-rapun kautta. Kahvilan takana on hissi.

Pepe Willbergin kuva: Atte Malaska

Pikku Papun Orkesterin kuva: Antti Kokkola