27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Koko Helsinki

Lasten ja enkelien päivä 2.10. kutsuu perhemessuihin ja tapahtumiin

21.09.2022, 14:49 /  päivitetty 21.09.2022, 16:31
Sunnuntaina 2.10. on lasten ja enkelien päivä, Mikkelinpäivä. Monella kirkolla on perhemessuja ja muita tapahtumia lapsille ja perheille.
Äiti pitää pientä poikaa sylissään + teksti: Kaikilla on enkelinsä

Enkelit kuvataan Raamatussa Jumalan sanansaattajina, jotka suojelevat ja opastavat ihmistä. Ne ovat Jumalan luomia henkiolentoja.

Mikkelinpäivän evankeliumissa uskon esikuvana on lapsi: lasten enkelit saavat taivaissa joka hetki katsella taivaallisen Isän kasvoja. Sanoma enkeleistä on tarkoitettu kuitenkin myös aikuisille.

"Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen ja sanoi: 'Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. '" (Matt. 18:2-3)

Lasten ja enkelien juhlintaa tapahtuu esimerkiksi perhemessussa Lauttasaaren, Myllypuron, Viikin ja Vuosaaren kirkoissa. Pitäjänmäellä on messun jälkeen tarjolla lounas ja mukavaa puuhaa. Kannelmäessä on messun lisäksi ulkona enkelin puuharata ja kirkossa askartelua. Oulunkylän kirkolla vietetään perhemessun lisäksi 4-vuotiaiden syntymäpäivää.

Katso kaikki Enkelien päivän messut täältä.