17.07. Onneksi olkoon: Ossi, Ossian | Palaute

Onko näkösi heikentynyt ja kaipaat tukea terveellisiin elämäntapoihin? - Uusi ryhmä alkaa syyskuussa

28.06.2024, 14:57 /  päivitetty 29.06.2024, 13:40
Onko näkösi heikentynyt? Kaipaatko tukea terveellisten elämäntapojen toteuttamiseen? Tule mukaan vertaistuelliseen hyvinvointiryhmään!
lähikuva perhosesta keltaisessa kukassa

TerveysVerstas-hyvinvointiryhmä alkaa Malmilla syyskuussa. Ryhmä on tarkoitettu näkövammaisille sekä henkilöille, jotka kokevat näön heikentymisen vaikuttavan liikunta- ja toimintakykyynsä. Osallistujat saavat käytännönläheistä tietoa siitä, miten terveellisiä elämäntapoja ja kokonaisvaltaista hyvinvointia voi lisätä omassa arjessa

Kokoonnumme syksyn aikana viisi kertaa torstaisin 5.9., 19.9., 10.10., 24.10. ja 7.11. klo 10.00–11.30.

Paikka: Malmin Varustamo, 2. krs (portaat pitää pystyä kulkemaan). Os. Pekanraitti 16, 00700 Helsinki

Ilmoittautuminen ryhmään alkaa to 1.8., ks. alempana tällä sivulla.

Kokoontumisten jälkeen seurakunta tarjoaa osallistujille lounaan Waste&Feast -hävikkiravintolassa, joka on samassa paikassa. Jos jäät lounaalle, varaa siihen myös aikaa.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Mistä ryhmässä puhutaan?

Perehdymme yhdessä esimerkiksi näihin teemoihin:

•     Terveellinen ravinto

•     Liikunta, liikkumisen lisääminen omaan arkeen

•     Uni, lepo ja palautuminen

•     Mielen hyvinvointi, muistin ja sosiaalisten suhteiden merkitys

Ryhmän toiminta on keskustelevaa ja luottamuksellista. Tietoa jaetaan havainnollisesti, käytännönläheisesti ja innostavasti. Huomioimme myös osallistujien toiveet ja lähtökohdat. Ryhmissä voidaan esimerkiksi kokeilla erilaisia liikuntalajeja tai maistella terveellisiä ruokia yhdessä, toiveista riippuen.

Ryhmään osallistuminen

TerveysVerstaan toiminta on avointa kaikille riippumatta esimerkiksi iästä tai näkövamman haitta-asteesta. Tapaamiset ja materiaalit toteutetaan näkövammaisille saavutettavassa muodossa, joten et tarvitse avustajaa.

Toivomme osallistujilta sitoutumista ryhmään ja osallistumista kaikkiin sovittuihin tapaamisiin. Aktiivinen osallistuminen on tärkeää, jotta osallistuja saa ryhmästä parhaan mahdollisen hyödyn. Osallistujiin ollaan yhteydessä puhelimitse etukäteen. On siis tärkeää, että olet tavoitettavissa jo ennen hyvinvointiryhmän käynnistymistä.  Tärkeintä on, että sinulta löytyy aikaa ja innostusta lisätä hyvinvointia ja terveellisiä elämäntapoja omassa arjessasi.

Lisätiedot

Hinta: 20 euroa.  Lähetämme laskut heti ilmoittautumisen jälkeen. Kannattaa huomioida, että laskuissa on eräpäivä heti, jotta ehdimme saada maksusuoritukset ennen ryhmän alkamista. Laskun maksamalla varmistat paikkasi ryhmässä.

Ilmoittautuminen ryhmään alkaa to 1.8. klo 9 ja päättyy to 22.8. klo 12.

Osallistujamäärä: 10 henkilöä.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: Taina Alastalo / Elina Takala puh. 0400 339 021, toimisto@fanry.fi

Osallistumis- ja peruutusehdot: Jos ryhmään osallistuminen perutaan alle kaksi viikkoa ennen ryhmän alkamista tai sitä ei peruta lainkaan, osallistumismaksua ei palauteta. Maksu palautetaan, jos perujalla on esittää lääkärintodistus sairastumisesta tai tilalle saadaan toinen osallistuja.