06.05. Onneksi olkoon: Ylermi | Palaute
Koko Helsinki

Osallistu Tarinoita kirkon portilta -näyttelyyn!

26.04.2022, 14:09 /  päivitetty 25.05.2022, 12:46
Tervetuloa osallistumaan Pride-viikon Tarinoita kirkon portilta -näyttelyyn Redin Sillalle! Keräämme sateenkaari-ihmisten kokemuksia kirkosta ja kohtaamisista kirkon kanssa.

Tervetuloa osallistumaan Tarinoita kirkon portilta -näyttelyyn! Kiitos, että haluat kertoa oman kokemuksesi. Se on tärkeä. Pääset täyttämään lomaketta tästä.

Tarinoita kirkon portilta toteutetaan kauppakeskus Redissä Kallion ja Paavalin seurakuntien sekä Jouluradion Silta-tilassa Pride-viikolla 27.6.-3.7.2022. Keräämme sateenkaarivähemmistöjen kokemuksia kirkosta ja kohtaamisista kirkon kanssa. Teksteistä kootaan näyttely, joka on esillä Sillalla koko Pride-viikon ajan. Lisäksi teksteistä tehdään nostoja seurakuntien viestintään.

Tarinasi on tervetullut sellaisena kuin se on. Se saa olla iloinen, surullinen, toivoa herättävä, ahdistava, vihainen tai kaikkea tätä. Emme sensuroi tarinasi sisältöä. Sen sijaan saatamme editoida julkaistavien tekstien kieliasua. Olemme kaikista muutoksista yhteydessä sinuun ennen tekstisi julkaisua.

Voit kirjoittaa esimerkiksi yksittäisestä hetkestä seurakunnan toiminnassa, siitä, millaisia ajatuksia joku seurakunnan viesti on sinussa herättänyt tai pidemmin matkastasi kirkon kanssa. Lähetä tarinasi meille viimeistään 21.6.2022

Muutamia huomioita:

• Keräämme yhteystietosi, jotta voimme olla sinuun yhteydessä tarvittavista muokkauksista. Nimesi tulee näkymään vain ja ainoastaan Kallion seurakunnan työntekijöille Katri Malmille ja Hanna Yletyiselle. Tietojasi käsitellään ehdottoman luottamuksellisesti.
  • Voit itse valita, millaisella allekirjoituksella tarinasi julkaistaan ja mitä tietoja siihen liittyy. Esimerkkejä allekirjoituksista voisivat olla vaikkapa ”Havu, 33, muunsukupuolinen”, ”Pekka, homoseksuaali”, ”Nuorisotyöntekijä, 27 v.” tai ”Ihmettelijä”. Huomaa, että kovin tarkoilla tiedoilla allekirjoituksestasi voi tulla tunnistettava myös ilman nimeäsi.
  • Tarinasi voi olla lyhyt tai pitkä. Sen ei tarvitse olla kieliasultaan täydellinen. Me autamme tarvittaessa editoinnissa ääntäsi kunnioittaen.
  • Huomaa, että jos kirjoitat yksityiskohtaisen tarinan, voit hyvin olla siitä tunnistettavissa ja mieti, oletko siihen valmis. Tarvittaessa autamme anonymisoimaan tekstejä.
  • Ethän kirjoita muista ihmisistä nimillä tai niin, että he ovat muuten tunnistettavissa. Poikkeuksena tästä on julkisissa tehtävissä olevien ihmisten julkisesta toiminnasta kirjoittaminen. (Esim. piispat tai valtakunnanpoliitikot).
  • Tarinoita ja osia niistä julkaistaan Helsingin seurakuntien sometileillä. Kiinnitämme Pride-viikolla erityisesti huomiota sometilien kommentoinnin moderointiin, mutta haluamme silti varoittaa, että postausten alla voi näkyä vihakommentteja ennen kuin niitä ehditään poistamaan.
  • Halutessasi voit littää mukaan aiheeseen liittyvän kuvan. Käytä itse ottamaasi kuvaa tai kuvaa, johon sinulla on käyttöoikeus ja jätä tekijän yhteystiedot.
Siirry tästä kertomaan oma tarinasi.
Lisätietoja antavat: