17.07. Onneksi olkoon: Ossi, Ossian | Palaute
Koko Helsinki

Perheneuvonta lisää nopeasti varattavien keskusteluaikojen tarjontaa

30.05.2024, 14:49 /  päivitetty 04.06.2024, 08:22
Pariskunta istuu sohvalla käsikkäin

Helsingin seurakuntien perheneuvonnan apua voi nyt saada aiempaa ripeämmin, sillä nopeasti varattavien keskusteluaikojen tarjontaa lisätään. Keskusteluajan seurakunnan perheneuvojan kanssa voi varata puhelimitse tai sähköisesti ja sen saa tavallisesti kahden viikon sisälle. Yksikin keskustelukerta perheneuvojan kanssa saattaa auttaa ratkomaan parisuhteen solmua.

Perheneuvonnan palveluille on jatkuvasti kova kysyntä, ja ”perinteisen”, pitkäkestoisen perheneuvonnan aikoja voi joutua odottamaan pitkäänkin.

– Aina parisuhteen tai perheen ongelmat eivät kuitenkaan vaadi usean käynnin prosesseja. Siksi tämä on hyvä vaihtoehto selvittää ihmissuhde- tai vuorovaikutusvaikeuksia nopeammin, jolloin tilanne ei yhtä helposti pääse kriisiytymään, sanoo perheneuvoja Anna Korkman-Lopes.

Tapaamiset ovat käynti kerrallaan -periaatteella eli kerralla varataan yksi aika, mutta tarvittaessa voi tulla uudelleenkin. Keskusteluissa pohditaan asioiden tärkeysjärjestystä. Työskentely on ratkaisukeskeistä eli siinä keskitytään löytämään asiat, joista puhuminen auttaa tilanteessa eteenpäin. Tapaamiseen voi tulla yksin, parina tai perheenä ja tapaamiset voidaan toteuttaa myös etänä.

Ajanvaraustiedot ja sähköinen kalenteri nopeasti varattaville ajoille