18.10. Onneksi olkoon: Satu, Luka, Luukas, Säde | Palaute

Pyhäinpäivä Pitäjänmäen seurakunnassa

Pitäjänmäen seurakunta

17.10.2024, 09:33
Piirroskuvassa kynttilöitä, lintu, kukkia ja ihminen sekä teksti kutsu läheisensä menettäneille

Pyhäinpäivä on erityinen juhlapyhä, jolloin muistamme edesmenneitä rakkaitamme ja läheisiämme. Siihen liittyy myös tärkeitä perinteitä: moni suuntaa silloin hautausmaalle sytyttämään kynttilän omaisensa muistoksi tämän haudalle tai muualle haudattujen muistokivelle.

Pyhäinpäivän messussa muistamme vuoden aikana kuolleita lukemalla heidän nimensä, jos siihen on omaisten lupa, ja sytyttämällä kynttilät heidän muistokseen. Voit varmistaa lukemisen ottamalla yhteyttä seurakuntatoimistoon ti, pe klo 12-15, ke klo 13-16, p. 09 2340 5600, pitajanmaki.srk@evl.fi

Helsingin hautausmailla järjestetään pyhäinpäivänä kaiken ikäisille suunnattu elämyksellinen pyhäinpäivän tapahtuma Kuoleman puutarhat. Hautausmailla on tapahtuman aikaan paikalla myös seurakuntien pappeja, lastenohjaajia sekä muita seurakunnan työntekijöitä ja vapaaehtoisia, jos haluat keskustella. Lapsille on tarjolla toiminnallinen enkelipolku. Ota mukaan oma taskulamppu sekä hautakynttilä ja tulitikut. Varaudu säänmukaisella, lämpimällä pukeutumisella.

Pitäjänmäen seurakunnassa pyhäinpäivänä