12.05. Onneksi olkoon: Lotta | Palaute

Saarelaisaktiivi Veijo Kekkonen jakaa tervetulokasseja Laajasalon uusille asukkaille

13.09.2021, 16:58 /  päivitetty 14.09.2021, 11:18
Veijo Kekkonen Elle-koiransa kanssa kuvattuna Stansvikin kartanon terassilla aurinkolasit päässä

- Meillä on eläväinen ja hyvä saari, tuumaa 25 vuotta Jollaksessa viihtynyt Veijo Kekkonen. Hän on osallistunut uusien asukkaiden tervetulokassien jakamiseen Kruunuvuorenrannassa. Seurakunnan aloitteesta alueen eri toimijat ovat koonneet toiminnastaan tietoa kasseihin, ja paikallinen K-kauppias lahjoitti ruisleivän. Aikaa kassien jakaminen uusille asukkaille vei jakajaa kohti noin puolitoista tuntia 2-3 iltana.

- Monet osasivat jo odottaa käyntiä ja tulivat vastaan. Jotkut pyysivät sisällekin uutta kotia katsomaan. Kaikkia kutsuttiin tervetulobrunssille kirkolle, ja aika paljon sinne tulikin porukkaa, hän muistelee aikaisempaa kierrosta.

Hyvän mielen eleestä on tullut varsin myönteistä palautetta. Korona sotki uusia kassijakoja, mutta tänä syksynä on jatkettu.

-Uusia asukkaita tulee myös Laajasalon puolelle, joten heitäkin on tarkoitus muistaa.

Roihuvuoren seurakunta on alueen kokoava voima.

- Erityisesti seurakunnan aluetoimikunta on ollut hyvä juttu. Monet yhteisölliset tempaukset, kuten Stansvikin rantamaisemissä järjestetty Martinpäivän lyhtykulkue tai Roihuvuoren kirkolla seurakuntalaisten kanssa toteutettu joulunäytelmä ovat hänelle jääneet mukavina mieleen.

Kekkonen vaikuttaa mm. Laajasalon Palloseuran pelaajarahastossa, Laajasalon opiston säätiön johtokunnassa ja kannatusyhdistyksessä, Revonsalmen Lions Clubissa, kuuluu seurakunnan aluetoimikuntaan ja on seurakuntaneuvoston varajäsen. Työuransa hän on tehnyt kiinteistö- ja rakennusalalla.

Enemmänkin voitaisiin tehdä yhdessä alueen toimijoiden kanssa.

- Saa nähdä, millaiseksi koronan jälkeinen aika muodostuu. Seurakunta saisi mielellään näkyä muuallakin kuin kirkoissa, esimerkiksi kauppakeskuksissa ja siellä, missä ihmiset liikkuvat.

Teksti ja kuva: Outi Jaakkola

Juttu on julkaistu Roihuvuoren seurakunnan Kiikari-lehdessä 2/2021.

Tervetuliaiskasseja jaetaan uusille asukkaille seuraavan kerran 25.-27.10.2021

Tempauksen toteuttavat yhteistyössä Roihuvuoren seurakunnan kanssa:

• K-kauppias Teppo Ojala/K-Supermarket Saari
  • Laajasalo-Degerö Seura