26.04. Onneksi olkoon: Terttu, Teresa, Tessa | Palaute

Suvivirsi-aiheisia sisältöjä kouluille ja varhaiskasvatukseen

21.05.2020, 13:36 /  päivitetty 25.05.2020, 11:02
Malmin seurakunnan tuottamat videot avaavat Suvivirren historiaa sekä tekevät sen ajankohtaiseksi lapsille ja nuorille katsomuksesta riippumatta. Lisäksi suvivirsiteemainen koulukirkko on saatavana videona.
Suvivirren historia ja muita videoita kouluille

Jo joutui armas aika - Suvivirren kolme vuosisataa

Kirkkohistorian dosentti ja pastori Esko M. Laine avaa Suvivirren historiaa. Virsi syntyi keskellä 1600-luvun lopun nälkävuosia. Vuosisatojen saatossa siitä on tullut kuitenkin suomalaista kansallisomaisuutta, joka ylistää kesän puhkeamista kukkaan. Ohjelma avaa elävästi Suvivirren kulttuurisia merkityksiä eri aikakausina ja sen yllättävää ajankohtaisuutta poikkeusajan Suomessa. Ohjelma soveltuu kaikille yläkouluiästä alkaen, katsomuksesta riippumatta. Ohjelmassa kuullaan Suvivirsi. Suomenkielinen tekstitys. Tuottajana Malmin seurakunta 2020, ohjaus, kuvaus ja leikkaus Videotuotanto Mantere Oy. Katso täältä!

Esko M. Laineen Suvivirren taustoitus löytyy myös nettiartikkelina, täältä.

Marin ja Margitin kesäretki – Iloisia suvilauluja

Musiikkikasvatuksen huippuammattilaisen, kanttori Mari Torri-Tuomisen suunnittelema musiikkihetki 5-9 vuotiaille. Torri-Tuomisen kanssa mukana lastenohjaaja Margit Jukanen. Ohjelmassa nähdään neljä kevätlaululeikkiä, tehdään kivaa kevätpuuhaa sekä lauletaan lopuksi Suvivirsi. Ohjelmaan ei sisälly hartaussisältöä, joten se sopii kaikille katsomuksesta riippumatta. Malmin seurakunnan tuotantoa 2020, ohjaus, kuvaus ja leikkaus Videomantere Oy. Katso täältä

Kesäretki & iloisia suvilauluja video

Koululaisten kevätkirkko Malmilta

Koululaisten kevätkirkko on toteutettu videokirkkona Malmilla. 11-15 vuotiaille, miksei alakoululaisillekin soveltuvan reippaan kevätkirkon on toteuttanut Malmin seurakunnan kasvatuksen tiimi. Videokirkossa kuullaan myös Suvivirsi. Ohjelma soveltuu esitettäväksi koulukirkkona myös muualla kuin Malmin alueella. Kevätkirkosta vastaavat pastori Päivi Pulakka sekä nuorisotyönohjaajat Antti Nieminen ja Niina Penttinen. Päivän tekstiä lukemassa ja musisoimassa ovat Anna Oksanen, Saara Savola, Sonja Karastie ja Daniela Davis.

Malmin seurakunnan jumalanpalveluksena se nähdään 24.5. klo 10 seurakunnan Facebookissa. Ohjelmassa on suomenkielinen tekstitys. Malmin seurakunnan tuotantoa 2020, ohjaus, kuvaus ja leikkaus Lahna pöytään Oy. Katso täältä!