24.04. Onneksi olkoon: Pertti, Altti, Albert | Palaute

Suvivirsi soi Mätiksellä

29.05.2018, 15:52
Luonnonhelmassa Mätäjoen varrella laitettiin kesä käyntiin Suvivirrellä.

Suvivirren sunnuntaina 27.5. vietetiin Kartanonhaassa, Malminkartanon ja Kannelmäen välisellä jokialueella Mätisfestareita 22. kerran ja Mätismessua kahdeksannen kerran. Festarit järjestää Kaarela-Seura ja messun Kannelmäen seurakunta. Mätismessu on kaikenikäisille sopiva matalankynnyksen ulkoilmajumalanpalvelus.

Messun toimittivat papit Konsta Korhonen ja Nina Rajamäki sekä kanttori Tiia Saari. Messussa lauloi joukko taitavia Kannelkellojen nuoria laulajia. Perinteiseen tapaan Mätismessun kolehti kerättiin Kirkon Ulkomaanavulle, tällä kertaa nepalilaisten lasten ja nuorten koulutuksen tukemiseen.

Kolmisensataa eri-ikäistä ihmistä liittyi Mätiksellä Suvivirren lauluun. Kaunis ja lämmin päivä, kesän valo ja ympäröivä luonto antoivat vahvan kehyksen yhteiselle veisuulle: Jo joutui armas aika ja suvi suloinen...

Messun jälkeen seurakunnan työntekijöitä oli tavattavissa Dösällä, ja sinne saattoi myös jättää rukouspyynnön itselle tärkeiden asioiden puolesta. Perheen pienimmät saivat Dösällä kasvomaalauksen lastenohjaaja Janetelta ja ilmapallokoiria Lotta-papilta.

Valokuva