15.07. Onneksi olkoon: Rauni, Rauna | Palaute

Tuula Alhon taidenäyttely Lauttasaaren kirkossa 1.8.–31.8.2024

Lauttasaaren seurakunta

15.07.2024, 15:09

”Kukat inspiroivat aina, samoin kaunis maisema. Värit puhuttelevat ja innostavat. Kauneus inspiroi ja vetää huomioni puoleensa. Haluan ilmaista tuota kauneutta teoksissani mahdollisimman hyvin ja värikkäästi”, kuvailee Tuula Alho teosmaailmaansa Suomen Taitelijat ry:n sivuilla.

Insinöörinä elämäntyönsä tehnyt Tuula Alho on maalannut ja piirtänyt lähes koko ikänsä, hankkinut oppia kuvataidekursseilta sekä tehnyt upeita taidematkoja maailmalle.

”Kiireiset ruuhkavuodet, perhe ja vaativa ansiotyö, ovat verottaneet aikaa harrastuksilta, mutta taide on onneksi saanut säilyä elämässäni läheisenä ja mielihyvää tuovana asiana. Olen nyt eläkkeellä. Työhuone on käynyt minulle varsin rakkaaksi paikaksi. Nyt on taiteen aika ja valta”, Alho kertoo.

Tuula Alhon taidenäyttely on esillä Lauttasaaren kirkon kirkkosalin ja Kirkkokahvilan aulassa 1.8.–31.8. Lämpimästi tervetuloa tutustumaan. Näyttelyn teokset ovat myynnissä.

Kuvan ”Poika ja koira” öljyväriteoksen taiteilija on maalannut perheensä tekemältä retkeltä Lauttasaaren Sisähatulle. Teos on esillä Lauttasaaren seurakunnan näyttelyssä.