13.05. Onneksi olkoon: Kukka, Floora | Palaute
Koko Helsinki

Hiroshima-illassa 6.8. toivotaan rauhaa

06.07.2018, 14:45 /  päivitetty 02.08.2018, 13:08
Elokuisen illan pimentyessä 6.8.2018 kello 21 on jälleen laskea kynttilälyhdyt veteen.

Tapahtumassa muistellaan Hiroshiman ja Nagasakin atomipommi-iskujen uhrien muistoa sekä pohditaan ydinasevarustelun järjettömyyttä. Samalla tapahtuma muistuttaa rauhantyön tärkeydestä.

Paikkana on Oopperatalon ranta, Amfiteatteri.

Tapahtuman puhujina ovat rauhanjärjestö Sadankomitean pääsihteeri Anni Lahtinen, Paavalin seurakunnan kirkkoherra Kari Kanala sekä kansanedustaja Maarit Feldt-Ranta. Musiikista vastaa näyttelijä, trubaduuri Olli Ikonen, säestäjä Juha Mäntylä.

Tapahtuman järjestävät Suomen Rauhanliitto – Finlands Fredsförbund, Svenska Fredsvänner i Helsingfors, Helsingin seurakuntayhtymä – Helsingfors kyrkliga samfällighet yhteistyössä muiden rauhanjärjestöjen kanssa.

Tapahtumassa myydään kynttilälyhtyjä, hintaan 2 e/kappale.

Tapahtuman Facebook-kutsun löydät täältä.