01.07. Onneksi olkoon: Aaro, Aaron | Palaute

Upea kesäinen sää siivitti kivoja kohtaamisia Roihuvuoren kirsikkapuiston Hanami-juhlassa

22.05.2023, 09:50 /  päivitetty 22.05.2023, 10:27
Kuvakollaasi Hanami-juhlasta Roihuvuoren kirsikkapuistossa. Yleiskuvaa ja teltalla päivystäneet työntekijät, yksityiskohta japaninkielisestä Raamatusta

Melkeinpä helteinen ja aurinkoinen sää keräsi runsaasti ihmisiä ympäri Helsinkiä Roihuvuoren kirsikkapuiston perinteiseen Hanami-juhlaan. Vaikka aikainen kevät olikin tehnyt jo selvää parhaasta kukinnasta, oli jäljellä kuitenkin muutamia myöhäisempiä lajikkeita ihasteltavaksi.

Tapahtumassa oli mukana japanilaista kulttuuria monessa muodossa, ja etenkin monet nuoret olivat pukeutuneet teeman mukaisesti. Tunnelma oli leppoisa ja ihmiset nauttivat piknikistä koko perheen voimin. Tapahtuma oli kansainvälinen, sillä myös monet turistit olivat hakeutuneet paikalle.

Roihuvuoren ja Herttoniemen seurakunnat olivat päivystämässä Kirkko Helsingissä -teltalla. Japaninkielinen Raamattu, aidot kimono-asuun kuuluvat kengät ja muu Lähetysyhdistys Kylväjän eläkkeellä oleva Japanin-lähetti Lea Lukan tuoma esineistö kiinnostivat kävijöitä, joille tarjoiltiin Geisha-karkkeja ja ilmapalloja.

- Oli mukava jutella ihmisten kanssa, kävimme monia hyviä keskusteluita, Roihuvuoren seurakuntapastori Remo Ronkainen kertoi.

- Näytteillä olleet suomenkieliset Manga-sarjakuvaraamatut kiinnostivat myös monia.

- Lämmin kiitos kaikille työntekijöille ja vapaaehtoisille mukanaolosta!

Kirkko Helsingissä-teltta ilmapalloineen Hanami-juhlassa Roihuvuoren kirsikkapuistossa 2023. Päivystämässä Roihuvuoren srk työntekijöitä