28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute
Vanhakirkko

Pentti Ingerö & Cathedral Band – tourné 2016 jatkuu to 2.6. Tuntematon tie -konsertilla

20.05.2016, 11:29 /  päivitetty 20.05.2016, 11:44

Pentti Ingerö & Cathedral Band – tourné 2016

Tourné alkoi sävellyskonsertilla Paina minut sinetiksi sydäntäsi vasten keskiviikkona 27.1.2016 Mikael Agricolan kirkossa.

Seuraavaksi vuorossa on Tuntematon tie -konsertti torstaina 2.6. kello 19 Vanhassakirkossa, Lönnrotinkatu 6.

Konsertissa kuullaan kokoonpanon aiemmin esittämättömiä sovituksia mm. blues-, funky- ja r&b-tyyliin. Luvassa on mm. Kyrie, Credo ja Herran Siunaus. Yhtyeen johtaja Pentti Ingerö tekee konsertissa debyyttinsä tarttumalla ensimmäistä kertaa 60-vuotislahjaksi saamaansa ukuleleen julkisesti.

Konsertissa esiintyvät Pentti Ingerö, laulu, kitara, ukulele ja sävellykset, Julius Heikkilä, kitara, Kari Makkonen, basso, ja Mikael Seire, lyömäsoittimet.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Käsiohjelmia myydään 10 / 5 eurolla. Käsiohjelman ostaminen on vapaaehtoista.

------

Lisätietoa tournésta:

"Koska varsin selkeästi on kysyntää perinteisen kirkkomusiikin lisäksi myöskin toisenlaiselle kirkko- ja hengelliselle musiikille kaupunkikulttuurissa, lanseeraamme Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan musiikkityön uuden kokoonpanon nimeltä Pentti Ingerö & Cathedral Band. Yhtyeen johtaja kanttori, kirkkomuusikko Pentti Ingerö tuottaa (säveltää, sovittaa etc.) erilaisia konsertti- tms. esittäviä kokonaisuuksia Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan eri alueilla, tiloissa ja tilaisuuksissa tämän vuoden aikana. Tulevaisuudessa koko Helsingin seurakuntayhtymä voisi olla toimintakenttänä."

Helsingissä ma 11.1.2016
Pentti Ingerö, DU, kanttori, kirkkomuusikko
Helsingin tuomiokirkkoseurakunta

------