28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute
Vanhakirkko

Vielä ehdit nauttia Urkukesästä

20.07.2018, 13:51 /  päivitetty 23.07.2018, 13:53

Suomen laajin musiikkifestivaali, Helsingin urkukesä, tuo kesän kulttuuritarjontaan yli 100 konserttia. Konsertteja järjestetään kesän aikana Helsingin Tuomiokirkossa, Kallion kirkossa, Helsingin Vanhassa kirkossa, Johanneksenkirkossa, Mikael Agricolan kirkossa sekä Suomenlinnan kirkossa. Urkukesä järjestetään tänä kesänä 17. kerran.

Urkukesän kantavana ajatuksena on tarjota huippuluokan musiikkielämyksiä kauniissa ja akustiikaltaan kehutuissa kirkoissa niin pääkaupunkiseudun asukkaille kuin Helsingissä vieraileville turisteillekin. Urkumusiikin lisäksi ohjelmassa on kuoro- ja kamarimusiikkia sekä solisteja urkujen säestyksellä. Konsertit ovat pääsymaksuttomia Mikael Agricolan kirkossa 22.8. pidettävää Ultra Organ -konserttia lukuunottamatta. Toiminnan rahoittamiseksi konsertteihin myydään ohjelmia 8 e kappalehintaan.

Kesäkuun alussa alkanut konserttisarja jatkuu elokuun lopulle saakka.

Maanantaina 23.7. urku- ja laulumusiikkia esittää Inka Kinnunen Suomenlinnan kirkossa ja urkumusiikkia italialainen Maurizio Maffezzoli Kallion kirkossa.

Tiistaina 24.7. urkumusiikkia on tarjolla Vanhassa kirkossa ja Johanneksenkirkossa, esiintyjänä Dag-Ulrik Almqvist.

Keskiviikkona 25.7. Vanhan kirkon konsertissa kuullaan urkujen lisäksi viulun, pianon ja huilun säveliä. Esiintyjinä ovat Anna Pulli, urut, Linda Hedlund, viulu, Elisa Järvi, piano, ja Erica Nygård, huilu.

Torstaina 26.7. Irina Niskala esiintyy Kallion kirkossa ja sunnuntaina 29.7. Tomi Satomaa Tuomiokirkossa.

Lisätietoa Helsingin Urkukesän konserteista löydät täältä.