02.05. Onneksi olkoon: Viivi, Vuokko | Palaute

Talven konsertit Malmin seurakunnassa

Malmin seurakunta

16.01.2024, 20:22 /  päivitetty 18.01.2024, 01:44
Aaltoraitainen tausta, harmaata ja violetin sävyjä valkoisella pohjalla. Keskellä sinisellä teksti Talven konsertit

Malmin seurakunnan talven konserttitarjonnasta löytyy reilu kattaus kamarimusiikkia. Runoilta puolestaan johdattaa kalevalanpäivänä suomalaiseen sielunmaisemaan runoilla ja musiikilla. Tervetuloa konsertteihin kirkkoihimme!

Lämpöisiä säveliä

Torstaina 1.2. klo 18 Viikin kirkossa.

Helsingin poliisisoittokunnan pienyhtyeiden konsertti. Vapaa pääsy,

Kamarimusiikkia Viikissä

Viikin kirkon järjestyksessään toinen kamarimusiikin viikonloppu pitää sisällään sello- ja laulumusiikkia pianismin kera.

Kamarimusiikkia Viikissä: Kapustin – Rahmaninov -ilta

Lauantaina 3.2. klo 18 Viikin kirkossa

• Markus Pelli, sello

• Mariola Aniolek, piano

Sergei Rahmaninovin (1873-1943) massiivisen sellosonaatin ohella kuulemme ukrainalaisen säveltäjän Nikolai Kapustinin (1937-2020) kolme jazz-vaikutteista pikkukappaletta. Taide ja musiikki voivat toimia yhdistävänä voimana silloinkin, kun ristiriidat ovat suurimmillaan.

Vapaa pääsy. Ohjelma 10 euroa.

Kamarimusiikkia Viikissä: Lied-ilta - Winterreise

Sunnuntaina 4.2. klo 18 Viikin kirkossa

Schubert: Winterreise

• Elja Puukko, baritoni

• Risto Lauriala, piano

Elja Puukko ja Risto Lauriala esittävät yksinlaulukirjallisuuden kulmakivenä pidetyn Franz Schubertin "Talvisen matkan", Winterreise. 24 laulua kertovat yksinäisen vaeltajan lohduttomasta matkasta kohti loppua. Vapaa pääsy. Ohjelma eläkeläiset ym. alennusryhmät 15 euroa, norm. 20 euroa.

Le Goût Français – Ranskalainen maku

Maanantaina 12.2. klo 19 Puistolan kirkossa

Konsertissa kuullaan barokin ajan ranskalaista kamarimusiikkia periodisoittimilla soitettuna. Säveltäjänimiä Hotteterre – Marais – Boismortier – Leclair – Jacquet de la Guerre

Soittamassa FiBO Players:

• Hanna Haapamäki, traverso ja nokkahuilu
  • Anthony Marini, viulu ja viola da gamba
  • Johanna Randvere, viola da gamba
  • Anna-Maaria Oramo, cembalo

Tilaisuus on osa Suomalaisen Barokkiorkesterin Koillisen Versoja –alueprojektia. Vapaa pääsy.

Helsinki Metropolitan Orchestra

Perjantaina 23.2. klo 19 Viikin kirkossa

Sasha Mäkilän kapellimestarikurssin päätöskonsertti. Vapaa pääsy.

Runon vuosikymmenet - matka suomalaiseen sielunmaisemaan runojen ja musiikin välityksellä

Keskiviikkona 28.2. klo 18 Puistolan kirkossa

Kalevalanpäivän runoillassa: Veijo Hettula, lausunta; Sirpa Lahtivirta ja Anu Hettula, laulu; Aila Hettula, säestys; Esko M. Laine, juonto. Iltapala. Vapaa pääsy.