17.07. Onneksi olkoon: Ossi, Ossian | Palaute
Vuosaaren seurakunta

Erätaukokeskustelu kirkon auttamistyöstä Vuosaaressa

Vuosaaren seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli07.11.2024 klo 17:30 - 20:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliKatukappeli, Kauppakeskus Columbus, Vuotie 45, 00980 Helsinki Muistilehtiö ja kynäVaatii ilmoittautumisen

Erätaukokeskustelua kirkon auttamistyöstä Vuosaaressa

Vuosaaren seurakunnan diakoniatyö järjestää Erätaukokeskustelun Katukappelissa 7.11. klo 18–20. Ilta alkaa kahvi- ja teehetkellä klo 17.30.

Erätauko-keskustelu on tapa käydä rakentavaa yhteiskunnallista keskustelua. Menetelmän tarkoitus on luoda tasa-arvoista keskustelua eri lähtökohdista tulevien ihmisten kesken. Erätauko-keskustelujen pohjana on arvostavan keskustelun pelisäännöt, joissa ei ole tarkoitus päästä yhteen lopputulokseen vaan kuulla erilaisia näkökulmia aiheesta. Keskusteluja ohjaavat Erätauko-menetelmään koulutetut diakoniatyöntekijät Tuula ja Eija.

Osallistujat voivat jo etukäteen pohtia kysymyksiä: Mitä minulle merkitsee kirkon tekemä auttamistyö? Millaiselle auttamistyölle ja tuelle Vuosaaressa on tarve?

Oivalluksia, uusia näkökulmia

Erilaisista taustoista tulevien keskustelijoiden erilaiset näkökulmat avaavat aiheita ja tuovat syvyyttä keskusteluihin. Keskusteluissa esille nousseita näkökulmia ja ajatuksia kootaan diakonian toiminnan ja tulevaisuuden suunnittelutyöhön.

"Sillä, mitä olen mieltä ja ajattelen, on väliä, ja on arvokasta sanoa se ääneen. Yhtä lailla sillä on väliä, mitä muut ajattelevat, ja on arvokasta, että saan kuulla ja kuunnella", kertoo Erätauko-keskusteluun osallistunut.

Haluamme kutsua alueen asukkaita, muita toimijoita, seurakunnan päättäjiä sekä työntekijöitä keskustelemaan ja jakamaan ajatuksia.

Erätauko-keskusteluihin on ennakkoilmoittautuminen

Tilaisuuden luonteesta ja järjestelyistä johtuen keskustelutilaisuuksiin on ennakkoilmoittautuminen. Keskusteluja käydään välillä yhdessä ja välillä pareittain, jotta jokaiselle jää tarpeeksi tilaa kertoa omista ajatuksistaan. Keskusteluihin osallistuvia pyydetään saapumaan paikalle ajoissa ja sitoutumaan keskusteluun koko ajaksi.

Ilmoittautuminen sähköpostitse viimeistään perjantaina 25.10. osoitteeseen: vuosaari.diakonia@evl.fi tai soittamalla Eija Keinäselle p. 09 2340 6541. Tarjoilun vuoksi, kerro myös mahdollinen ruokavaliosi. Lämpimästi tervetuloa keskustelemaan!

Lisätietoja Erätauko-menetelmästä https://www.eratauko.fi/mika-eratauko/