06.05. Onneksi olkoon: Ylermi | Palaute
Vuosaaren seurakunta

Rauhaa ja siunausta kodillesi! Kodinsiunaaminen sopii jokaiseen kotiin mihin sitä toivotaan

02.03.2020, 17:51 /  päivitetty 03.03.2020, 10:42
Kodinsiunauksessa pyydetään siunausta sille elämälle, jota kodissa eletään, ja kaikille niille, jotka kodissa asuvat ja vierailevat.
Valkoista taustaa vasten keramiikasta tehty pieni talo, jonka katon päällä leijuu pieni keraaminen pilvi. Lisäksi teksti:

Rauhaa kodillesi!

Oletko vastikään muuttanut uuteen kotiin, tai onko elämäntilanteesi vanhassa kodissasi muuttunut? Tai oletko kenties alkanut kaivata enemmän hengellistä ulottuvuutta arkielämääsi? Nämä ovat joitakin syitä kodinsiunaamisen toimittamiselle, mutta kodinsiunaus voi olla paikallaan monista muistakin syistä.

Sinun siunaukseesi kätkeytyy kaikki hyvä.

Kodinsiunauksen voi toimittaa kuka tahansa seurakuntalainen, joko itselle tai toisille. Myös seurakunnan työntekijät siunaavat koteja.

Joskus kodinsiunaus sijoitetaan kasteen tai tupaantuliaisten yhteyteen, mutta se voidaan toimittaa myös keskellä arkielämää, ilman sen suurempia juhlallisuuksia. Kodinsiunauksessa pyydetään siunausta sille elämälle, jota kodissa eletään, ja kaikille niille, jotka kodissa asuvat ja vierailevat, oli asukkaita sitten yksi, kaksi tai useampia.

Kodinsiunaus suunnitellaan yhdessä etukäteen, ja siinä voidaan jutella esimerkiksi siitä, mitä kodille tai kodilta toivotaan. Vuosaaressa kodinsiunaus tilataan päivystävän papin kautta. Päivystävän papin puhelinnumeron ja päivystysajat näet alta. Voit pyytää kodinsiunaamisen myös lähettämällä sähköpostia osoitteeseen vuosaari.srk@evl.fi.