06.05. Onneksi olkoon: Ylermi | Palaute
Vuosaaren seurakunta

Yhteistyössä Merimieskirkon kanssa

09.11.2022, 14:45
Vuosaaren seurakunta tekee yhteistyötä myös Vuosaaren merimieskirkon kanssa.
Merimieskirkon kangas kirkon oven yläpuolella, kankaassa Merimieskirkon logo.

Vuosaaren seurakunta tekee yhteistyötä myös Vuosaaren merimieskirkon kanssa.

Merimieskirkko sijaitsee osoitteessa Provianttikatu 4.

Lue lisää: www.merimieskirkko.fi

Vuosaaren Merimieskirkko on Suomen Merimieskirkko ry:n ylläpitämä erityisesti merenkulkijoille tarkoitettu kirkko Vuosaaren satamassa Helsingissä. Samassa rakennuksessa toimii myös Merimiespalvelutoimisto.

Vuosaaren merimieskeskuksen rakennuksen on suunnitellut ARK-house arkkitehdit Oy. Toiminta tiloissa alkoi tammikuussa 2009 ja kirkon ekumeeninen vihkiminen tapahtui 27. tammikuuta 2009. Vihkimisen toimittivat Helsingin hiippakunnan silloinen piispa Eero Huovinen, Helsingin ortodoksisen hiippakunnan metropoliitta Ambrosius ja isä Teemu Sippo SCJ katolisesta kirkosta Suomessa.

Merimieskirkon rakennus on suljetun satama-alueen ulkopuolella ja kirkkoa vuokrataan myös muiden kuin merenkulkijoiden kirkollisiin toimituksiin, tilaa on noin 80 henkilölle.