28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute
Haagan seurakunta

Ruokailuja ja ruokajakoja Helsingin seurakunnissa kevätkaudella 2024

03.01.2024, 15:20 /  päivitetty 26.03.2024, 15:59
Helsingin kirkoilta löytyy niin lounaita kuin iltaruokaakin, vieläpä edullisin hinnoin.
Mies istuu ruokalautanen edessään

Käy pöytään! Seurakuntien ruokailuihin ovat ihan kaikki tervetulleita.

Tule lounaalle tai iltaruoalle yksin, perheen kanssa, porukalla, kaverin kanssa, ihan miten vaan! Ja ruokaseuraakin löytyy, jos sitä toivot. Hinnat ovat varsin kukkaroystävälliset ja onpa joukossa ilmaisiakin ruokailuja. Ruokaa ovat laittamassa myös seurakunnan vapaaehtoiset. Monin paikoin voit ostaa aterian myös mukaan.

Seurakuntien Waste&Feast-hävikkiruokaravintolat ↗valmistavat ateriat mahdollisimman pitkälti kauppojen ja valmistajien hävikkiruuasta. Keittiöissä ruokaa valmistavat nuoret työkokeilijat, joita näin myös tuetaan työelämään. Ruokailemalla Waste&Feast-ketjun paikoissa teet hyvää sekä itsellesi että muille.

Ruokailut ovat kaikille avoimia. Kirkkoon ei tarvitse kuulua eikä vakaumusta tai taloudellista tilannetta kysytä.

Voit selata seurakuntien ruokailuja tästä ↗.

Samasta listauksesta löydät myös ruokajakoja, joista voit hakea ruokatavaraa kotiin.

Lisäksi Myllypuron elintarvikejakelu on avoinna ti ja pe klo 8-10 Liikuntamyllyn päädyssä, os. Jauhokuja 3.

Näet 15 seuraavaa ruokailua myös tästä: