29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Meilahden seurakunta

Kevään odotuksen riemua tekemisen kautta

Malmin seurakunta

15.03.2024, 13:04
Keltaisella taustalla lapsia tutkimassa. Kuvassa teksti:

Onko talvi tuntunut ihan liian pitkältä? Ei hätää, pian kevät tulee piristämään päivääsi! Kevät ei ole vain vuodenaika, se on kuin jännittävä seikkailu täynnä uusia mahdollisuuksia ja iloisia hetkiä.

Odotamme innolla kevään tuloa! Se on aika, jolloin luonto herää eloon ja kaikki ympärillämme muuttuu vihreäksi ja värikkääksi. Aurinko lämmittää kasvojamme, ja voimme kuulla lintujen laulavan iloisesti. Liity seuraamme odottamaan kevättä!

Tästä löydät koottuna Junnujen lomapuuhat, pienemmille lapsille suunnatun Päkän postin sekä lasten kevätseurantakortin.

Tekemistä pääsiäisen odotukseen ja viettoon

Pääsiäinen on kohta täällä! Vaikka pääsiäinen tuo hetken katkon arkeen, toiset kaipaavat enemmän tekemistä. Junnujen lomapuuhat -materiaali tuo tekemisen ilon sinne missä olet.

Tekemistä pääsiäiseen -lomapuuhissa seikkailevat Malmin junnuhahmojen lisäksi myös Lasten kirkon Päkä ja Pulmu.

Junnut ovat päässeet vaikuttamaan ja ideoimaan pääsiäisen lomapuuhien tehtäviin ja aktiviteetteihin. Tekemistä pääsiäiseen – lomapuuhissa on haluttu tuoda näkyviin junnujen omat toiveet.

Junnujen lomapuuhia julkaistaan lomia varten viisi kertaa vuodessa.

Tekemistä pääsiäiseen, Junnujen lomapuuhat -materiaalin voit ladata itsellesi tästä.

Materiaali latautuu PDF-tiedostona, joka on mahdollista tulostaa itselleen. Puhelimella linkkiä avatessa, saattaa tiedosto latautua suoraan puhelimeen.

Päkän Posti ja muuta kivaa perheen pienemmille

Päkän posti on täynnä hauskoja puuhatehtäviä ja jännittäviä tarinoita, jotka on suunnattu erityisesti alle kouluikäisille lapsille. Tässä erityisessä postissa me juhlimme pääsiäistä yhdessä! Liity mukaan seikkailuun, jossa pääset ratkaisemaan pulmia ja tutustumaan pääsiäisen salaisuuksiin.

Päkän Postin pääset lataamaan itsellesi tästä.

Lasten kirkon sivuilta löytyy myös paljon muuta kivaa pääsiäiseen liittyen. Käy kurkkaamassa pääsiäisen ja kevään soittolistoja tai lataamassa värityskuvia.

Lasten kirkon sivuille pääset tästä.

Lasten kevätseuranta 2024

Lumi sulaa, kevät koittaa,

kukat nousee, luonto loistaa.

Lintujen laulu, ilmassa soi,

elämä täynnä, riemu voi.

Nappaa taskuusi Luontoliiton tekemä kevätseurantakortti, pakkaa mukaan eväät ja lähde ulos luontoon tutkimaan, kuinka se herää talven jälkeen. Kuuntele lintujen laulua, katso kukkien puhkeamista, tutki puiden silmuja ja haistele raikasta kevätilmaa. Kevät on tulossa, ja voit tuntea sen kaikilla aisteillasi!

Lasten kevätkortti sopii käytettäväksi erityisesti alakouluikäisten ja sitä nuorempien lasten kanssa.

Lasten kevät seurantakortin saat ladattua itselleni tästä.

Kevätkortin täyttöohjeet

• Kevätkortin ensimmäinen sarake on varattu ensihavainnoille. Merkitse ruutuun ensihavaintosi päivämäärä ja paikkakunta. Ensihavainto tarkoittaa sitä kertaa, jolloin näet kortin lajin keväällä ensimmäisen kerran.

• Kevätkortissa on tilaa kolmen kevätretken havainnoille. Rastita retken aikana näkemäsi lajit jokaisen retken kohdalla oleviin sarakkeisiin.

• Kortin avulla voit seurata kevään edistymistä: lajimäärä kasvaa, mitä pidemmälle kevät etenee. Kolmannella retkellä saatat nähdä jo lähes kaikki lasten Kevätseurannan lajit!