28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute
Meilahden seurakunta

Syö hyvin, teet hyvää – tervetuloa lounaalle uuteen Waste&Feast Kallioon!

23.10.2023, 06:47 /  päivitetty 01.11.2023, 15:11
Tervetuloa kotiruokalounaalle, yksin tai porukalla! Meillä syömällä teet moninkertaisesti hyvää.
Keltaoranssilla pohjalla nuori mies ruokakorin kanssa

Seurakuntien talossa avaa maanantaina 23.10. ovensa hävikkiruokaravintola Waste&Feast Kallio. Ravintola kutsuu kaikkia lounaalle syömään hyvin ja tekemään samalla hyvää muille ja maailmalle. W&F Kallio painottuu suomalaiseen kotiruokatyyppiseen ateriointiin. Kasvisruokaa on aina tarjolla.

Seurakuntien Waste&Feast-ravintolaketju on konsepti, jossa kaikki voittavat.

Ekologisuus. Haluamme tarjota ruokaa, joka ei rasita ilmastoa. Aterioiden valmistuksessa hyödynnetään osittain teollisuuden, tukkukaupan ja tuottajien ylijäämäruokaa, joka muuten joutuisi hukkaan. Eri syistä hävikkiin päätynyt ruoka on laadultaan ensiluokkaista ja tulee meille Stadin safkan kautta.

Eettisyys. Tarjoamme työkokeilupaikkoja, palkkatukityötä sekä valmennusta nuorille, jotka etsivät paikkaansa työelämässä. He tekevät meillä töitä ravintola-alan ammattilaisten ohjauksessa. Toimimme yhteistyössä Helsingin kaupungin kanssa.

Nuori mies nostaa lautasia astiakärryyn
Nuoret pääsevät ravintolatyön oppiin alan ammattilaisten ohjauksessa.

Edullisuus. Kalliossa eläkeläiset, työttömät ja opiskelijat syövät meillä kattavan ja ravitsevan lounaan 6 eurolla. Työssäkäyvälle hinta on 11 euroa.

Ja vielä: hyvän tekeminen. Kalliossa voit myös tarjota lounaan tuntemattomalle läheiselle lunastamalla 6 euron hintaisen ystävälounaan (tai 30 eurolla 5 ystävälounasta).

Waste&Feast Kallio, Seurakuntien talo, Kolmas linja 22 B, 2. kerros.
Kaikille avoin lounaspaikka on auki ma–pe klo 11.00–13.00. Sisään pääsee 12.30 asti ja ruokailuaikaa on klo 13 asti.
Lounaan hinta on työssäkäyvälle 11 euroa sekä eläkeläiselle, työttömälle ja opiskelijalle 6 euroa. Lounas sisältää lämpimän ruoan, salaattipöydän, leivän, jälkiruoan sekä kahvin tai teen. Kasvis/vegaaniruokavaihtoehto löytyy aina.

Ruokalistan löydät tästä