29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute

Matteuksenkirkon Varustamo ja Snellu Cafe

Yhteinen seurakuntatyö

26.03.2024, 16:30
Matteuksenkirkon Varustamo sijaitsee keskeisellä paikalla Itäkeskuksessa.
Kokki pitelee tomaattilaatikkoa edessään, taustalla ravintolasalia

Varustamo on paikka olla ja tulla, jakaa omaansa ja saada tarvittaessa apua ja tukea. Varustamo on ihmisten paikka ja/tai tila, jota käyttää.

Viikko-ohjelma talvikaudella 2024

Maanantaisin
klo 14-18 Walk in -terapiaa 16–29-vuotiaille

Tiistaisin
klo 12-14 digineuvontaa

Keskiviikkoisin
klo 9.45-10.45 Hiljaisuuden jooga kirkkosalissa, ohjaajana pastori Ulla Lumijärvi

klo 13-15 Taidekerho, yhteyshenkilö Heikki Vuorio p. 050 413 1777

Perjantaisin
klo 12-12.20 lounasajan messu
kerran kuukaudessa Kuurojen päiväpiiri, paivi.korhonen@evl.fi.

Jos sinulla on ajatus ja idea, kerro se meille niin katsotaan, miten se lähtee kasvamaan. Tehdään se yhdessä. Täällä on mahdollisuus toteuttaa yhteistyössä erilaisia pop-up -tapahtumia.

Matteuksenkirkolla toimivat Varustamon lisäksi Matteus församling ja erityisnuorisotyö Snellu sekä Helsingin seurakuntien englanninkielinen ja venäjänkielinen seurakuntatyö . Samoin talossa toimii kaksi hanketta:
MoniNainen arki – monilukutaidon vahvistaminen yhteisöllisen kotoutumisen tukena
sekä Virtaa Varustamoista.

Nainen, joka pitää lasta käsivarrellaan, nostaa kauhalla ruokaa lautaselle

Waste&Feast Snellu Cafe on auki ma–pe klo 11–13

Kaikille avoin hävikkiruokaravintola Waste&Feast Snellu Cafe on toiminut jo vuodesta 2018 tarjoten ekologisen ja maittavan aterian päivittäin.

Waste&Feast-ketju hyödyntää ruokahävikkiä, tuottaa yhteisöllistä ruokailua sekä työllistää heikossa työmarkkina-asemassa olevia, Matteuksenkirkon Varustamolla erityisesti nuoria.

Nauttimalla lounaan ekologisessa W&F-ravintolassa teet samalla hyvää, sillä siten pienennät ruokahävikkiä ja osallistut nuorten työllistämiseen. Ketjun kuulumisia täällä: www.wastefeast.fi

Meillä on aikaa sinulle

Varustamolta löydät ihmisen, jolla on aikaa sinulle. Ole yhteydessä, jos haluat keskustella elämäntilanteestasi luottamuksellisesti ulkopuolisen kanssa.

Jos tarvitset taloudellista avustusta, niin ole yhteydessä kotiseurakuntaasi .

Seuraavaksi Matteuksenkirkon Varustamolla