28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute
Pihlajamäen kirkko

Tekemistä kotiin yksin ja yhdessä muiden kanssa

Malmin seurakunta

01.08.2023, 11:43 /  päivitetty 19.03.2024, 14:51
Junnujen materiaalipankki tarjoaa tekemistä erilaisiin hetkiin. Täältä löydät uusimmat junnuille suunnatut videot ja puuhamateriaalia, jota voi tulostaa omaan käyttöön.
Keltaisella taustalla piirrettyjä lapsia kasaamassa palapeliä ja maalaamassa sateenvarjoa. Kuvassa teksti:

Puuhatvihkot tylsyyden torjumiseen

Tekemistä lomalle -puuhavihko julkaistaan viisi kertaa vuoden aikana. uutta materiaalia julkaistaan koulujen loma-ajoille. Puuhavihkosta löydät erilaista tehtäviä, joista osa on miettitty niin, että niiden parissa voi viettää aikaa yksin ja lisäksi vihkosta löytyy aktiviteetteja, joita voi tehdä perheen ja kavereiden kanssa. Puuhavihkojen aktiviteeteista löydät mm. kokkaamista, askartelua ja tiedettä. Aktiviteetit ja tehtävät vaihtelevat vuoden aikojen mukaan.

Täältä löydät julkaistut vihkot:

‍Puuhavihkot ovat julkaistu PDF-tiedostona. Puhelimella linkkiä klikatessa, saattaa tiedosto latautua suoraan puhelimeen.

Videoita junnuille‍

Junnuille on tarjolla myös lyhyitä videoita, joiden kautta voi saada inspiraatiota erilaiseen tekemiseen. Junnujen omalle tube-kanavalle pääset tästä.

Tästä pääset katsomaan aikaisemmin tehtyjä etäkerhon videoita.

M‍uuta mukavaa tehtävää.

Päkän posti - Pääsiäinen

Päkän posti on perheen pienemmille suunnattu materiaali, josta löytyy tekemistä alle kouluikäisille sekä pienille koululaisille.‍

Lasten kirkon sivuilta löytyy myös muuta kivaa tekemistä.

Lasten kevät seuranta

Nappaa taskuusi Luontoliiton tekemä kevätseurantakortti, pakkaa mukaan eväät ja lähde ulos luontoon tutkimaan, kuinka se herää talven jälkeen. Kuuntele lintujen laulua, katso kukkien puhkeamista, tutki puiden silmuja ja haistele raikasta kevätilmaa. Kevät on tulossa, ja voit tuntea sen kaikilla aisteillasi!

Lasten kevätkortti sopii käytettäväksi erityisesti alakouluikäisten ja sitä nuorempien lasten kanssa.