26.04. Onneksi olkoon: Terttu, Teresa, Tessa | Palaute
Roihuvuoren seurakunta

Lähetys

Tapahtumat

Kalenteri ja kellosymboli 26.04.2024 klo 10:00 - 13:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMatteuksenkirkko, Matteuksenkirkon Varustamo
Kalenteri ja kellosymboli 28.04.2024 klo 14:00 - 15:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMatteuksenkirkko
Kalenteri ja kellosymboli 03.05.2024 klo 10:00 - 13:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMatteuksenkirkko, Matteuksenkirkon Varustamo
Kalenteri ja kellosymboli 05.05.2024 klo 14:00 - 15:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMatteuksenkirkko
Kalenteri ja kellosymboli 10.05.2024 klo 10:00 - 13:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMatteuksenkirkko, Matteuksenkirkon Varustamo
Kalenteri ja kellosymboli 12.05.2024 klo 14:00 - 15:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMatteuksenkirkko
Kalenteri ja kellosymboli 17.05.2024 klo 10:00 - 13:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMatteuksenkirkko, Matteuksenkirkon Varustamo

Roihuvuoren seurakunnan nimikkolähetit 1.1.2022 alkaen

Kristiina ja Kai Ojala, Etiopia, Suomen Lähteysseura (SLS). Arkkitehti Kristiina Ojala työskentelee Etiopian maatoimiston päällikkönä ja TM Kai Ojala teologian opettajana Itäisen ja eteläisen Afrikan työalueella.

Lisätietoa SLS:n työstä saat täältä.

Kristiina, Kai ja Naomi-tytär. Lähetystyöntekijät Etiopiassa.
Kristiina, Naomi ja Kai Ojala.

Anu ja Petteri Mannermaa, Venäjä, Evankelinen Lähetysyhdistys (ELY). Anu työskentelee Wycliffe Raamatunkääntäjien työyhteydessä Raamatun kääntämiseksi pienelle evenkin kielelle. Petteri toimii pappina Inkerin kirkossa. Hän saa kannatuksensa ELY: n kautta. Mannermaat asuvat Pietarissa, mutta toivovat myöhemmin pääsevänsä työhön Siperiaan. Käytännössä tuki Petterin työlle on myös tukea Anun työlle.

Mannermaiden lähetysrenkaaseen voit liittyä ottamalla yhteyttä Pille Saskiaan, mannermaiden.rengas@gmail.com

Lisätietoa ELY:n työstä saat täältä.

Petteri ja Anu Mannermaa.

Tukea ja toimintaa lähetystyön hyväksi

Roihuvuoren seurakunta tukee Intiassa tehtävää radiolähetystyötä medialähetysjärjestö Sanansaattajien kautta. Laajasalon kirkolla kokoontuu radiolähetystyön lähetyspiiri, jonne olet tervetullut mukaan. Ajankohtaiset tiedot löydät alasivulta "pienryhmät" ja tapahtumakalenterista.

Voit myös tilata esitteitä tai ilmoittautua tukijaksi soittamalla Sanansaattajiin p. (019) 457 7700. Lisätietoa osoitteessa: www.sansa.fi

Lisäksi seurakunta tukee Suomen Lähetysseuran kautta hanketta Senegalissa Resilience and Livelihood Programme / Selviytymiskyvyn ja toimeentulon kehittäminen.

Yhteistyössä Senegalin luterilaisen kirkon kanssa toteutettavassa hankkeessa hyötyy Foundiougnen yhteisö, mm. pääsy makean veden äärelle helpottuu ja omavaraisuus kasvaa. Hanke tähtää myös yhdenvertaisuuden parantamiseen ottamalla huomioon erityisesti naiset ja vammaiset.

Laajasalon ja Roihuvuoren kirkoilla toimii Suomen Lähetysseuran lähetyspiiri, jonne olet tervetullut mukaan. Ajankohtaiset tiedot löydät alasivulta "pienryhmät" ja tapahtumakalenterista.

Roihuvuoren seurakunnassa vietetään pari kertaa vuodessa lähetyspyhää ja valmistetaan lounasta lähetystyön hyväksi. Seurakunnan lähetyspiirit pitävät myyjäisiä lähetystyön tukemiseksi.