26.04. Onneksi olkoon: Terttu, Teresa, Tessa | Palaute
Tuomiokirkkoseurakunta
Kuvassa maapallo sekä lähetystoimintaan osallistuvia Tuomiokirkkoseurakunnan työntekijöitä ja vapaaehtoisia kutomassa

Kansainvälisyys ja lähetys

Lähimmäiset lähellä ja kaukana

Pieni lapsia kaukana Afrikan maassa istuu yhdessä äitien kanssa ulkona kotinsa edessä valmistamassa ruokaa. Koti ei ole sellainen kuin meidän suomalaisten kodit ovat, vaan savesta rakennettujen majoja. Multa on punaista ja ilma väreilee lämpöä. Lämpö on nähtävissä myös äitien ja lasten kasvoilta. He taitavat olla onnellisia. Minkälainen sinun mielikuvasi on lähetystyöstä? Mihin maahan ajatuksesi sinut vievät, kun mietit lähetystyötä? Onko sinulla kenties omakohtaista kokemusta lähetystyöstä lähettäjänä tai lähtijänä?

Kirkon tehtävä on kertoa kaikille Jumalan armosta ja rakkaudesta, jota hän osoittaa meille erityisesti Jeesuksen kautta. Tehtävän toteuttamisessa on kyse sekä Jeesuksen antaman käskyn että hänen esimerkkinsä seuraamisesta. Jeesus sanoi: "Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." (Joh. 20:21)

Nykyään lähetystyötä tehdään mm. kääntämällä Raamattua eri kielille, paikallisten tv- ja radio- ohjelmien kautta, kouluttamalla uusia työntekijöitä seurakuntaan, auttamalla hädässä olevia ja vaikuttamalla epäoikeuden-mukaisuuden syihin. Menemme sinne, missä kristinuskoa ei tunneta tai siitä tiedetään vain vähän, ja kerromme hyvää sanomaa Jeesuksesta.