Usein kysyttyä 10-synttäreistä

Kokosimme tähän usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen, joista löydät tietoja mm. rannekkeiden ostosta ja juhlapäivästä. Kannattaa tutustua! Jos asiasi ei selviä sittenkään, voit ottaa yhteyttä sähköpostiin 10synttarit.hsrky@evl.fi.
1. Montako lippua eli 10-ranneketta yksi perhe voi hankkia?
Myyntiä on porrastettu, jotta mahdollisimman moni perhe mahtuu riemuun mukaan. Ensimmäisessä vaiheessa 3.-16.3. on mahdollista ostaa kaksi ranneketta, joista toinen sankarille ja toinen saattajalle. Mikäli rannekkeita jää ensivaiheen myynnistä, niitä on mahdollista ostaa lisää 15 euron hintaan. Tilanne selviää ja tarkemmat tiedot löytyvät tältä sivulta tiistaina 18.3.
2. Perheessämme on kuusi jäsentä. Miksi emme voi hankkia kerralla kaikille rannekkeita?
Haluamme tarjota kymppisynttärivieraille sujuvat järjestelyt, ja siksi osallistujamäärää joudutaan rajoittamaan. Kutsuttuja kymmenvuotiaita on lähes 3 000. Jotta voimme ensimmäisessä vaiheessa varmistaa, että he kaikki mahtuvat mukaan, ensivaiheen myynnille on asetettu enimmäismääräksi 2 ranneketta/perhe. ks. edellinen vastaus
3. Sankari ei ole saanut kutsua tapahtumaan. Miten toimimme?
Kutsu on tammikuussa lähetetty tänä vuonna 10 vuotta täyttäville Helsingin evankelis-luterilaisten seurakuntien jäsenille eli kirkkoon kuuluville. Joskus kutsu saattaa syystä tai toisesta viipyä tai kadota postissa. Jos perheeseenne kuuluu 10 vuotta täyttävä seurakunnan jäsen, voitte ilmoittautua ja ostaa rannekkeen nettisivuiltamme. Jos taas perheellänne on turvakielto, ottakaa yhteyttä sähköpostiin 10synttarit.hsrky@evl.fi.
4. Voimmeko vain ilmoittautua tapahtumaan rannekkeita ostamatta, jos emme ole vielä varmoja mukaanpääsystä?
Ei, sillä ilmoittautuminen onnistuu vain ostamalla samalla rannekkeet.
5. Minkä ikäiset tarvitsevat rannekkeen?
Neljä vuotta täyttäneet tarvitsevat sisäänpääsyyn 10-rannekkeen. Alle 4-vuotiaat sisarukset voivat tulla mukaan ilman ranneketta ja pääsevät laitteisiin Linnanmäen ikärajojen mukaisesti. Pienimmille tarkoitetut maksuttomat laitteet ovat käytössä tapahtumassa.
6. Pitääkö saattajalla olla ranneke, vaikka hän ei mene laitteisiin?
Kyllä. Kyseessä on yksityistilaisuus, jonka sisäänpääsyyn jokainen tulija tarvitsee 10-rannekkeen.
7. Ovatko Linnanmäen kausikortit voimassa tapahtumassa?
Eivät ole. Kyseessä on yksityistilaisuus, jonka sisäänpääsyyn jokainen tulija tarvitsee 10-rannekkeen.
8. Sankarilla on EU:n Vammaiskortti. Tarvitseeko hän rannekkeen?
Sankarin, jolla on vammaiskortti, ja hänen avustajansa ei tarvitse ostaa rannekkeita, vaan he saavat ne ilmaiseksi seurakuntien lippupisteeltä Linnanmäen portilta juhlapäivän aamuna. Ilmoittakaa asiasta etukäteen sähköpostiin 10synttarit.hsrky@evl.fi, jotta tiedämme varata rannekkeet nimellänne. Avustajan tarpeen todentamiseksi hyväksymme EU:n Vammaiskortin, jossa on A-merkintä avustettavan tarpeesta tai lääkärintodistuksen, jossa todetaan avustajan tarve.
9. Vanhemmat eivät pääse mukaan, miten toimimme?
Lapsi tarvitsee mukaansa yhden aikuisen, joka voi olla myös esimerkiksi kummi tai mummi. Yksi aikuinen voi tulla useamman kymmenvuotiaan kanssa, kunhan he pysyvät valvottuina. Seurakunnat järjestävät paikalle myös laitekummeja eli vapaaehtoisia nuoria, jotka uskaltavat hurjimpiinkin laitteisiin, jos saattava aikuinen ei uskalla.
RANNEKKEEN OSTAMINEN
10. Miksi rannekkeita ostaessa kysytään henkilötunnuksia?
Ostaminen tapahtuu sankarin henkilötunnuksen avulla. Myös huoltajan henkilötunnus tarvitaan. Nämä sen vuoksi, että tunnuksen avulla asiakas yksilöidään asiakasrekisterissä. Tämä on välttämätöntä asiakasrekisterin luotettavuuden, ajantasaisuuden ja oikeellisuuden kannalta. Yksilöinnillä turvataan rekisteröidyn ja rekisterinpitäjän oikeuksien ja velvollisuuksien toteutuminen. Henkilötunnus ei ole julkisuus- tai muun lain mukaan salassa pidettävä tieto. Helsingin seurakuntien tietoliikenne tapahtuu suojatussa kirkkoverkossa, ja kaikki työntekijät ovat allekirjoittaneet salassapitosopimuksen.
11. Vaikuttaa siltä, että ilmoittautumisessa tai maksamisessa tuli häiriö. Miten voimme varmistaa, että osto onnistui ja saamme rannekkeet?
Ilmoittautumisesta tulee vahvistus sähköpostiin, ja rannekkeet maksetaan saman tien. Onnistuneesta maksamisesta tulee kuitti eli Paytrail-vahvistus sähköpostiin. Jos näissä on epäselvyyttä, kannattaa tarkistaa ensiksi pankkitililtä, onko maksu veloitettu. Pankin päässäkin saattaa tapahtua häiriöitä. Tarkistakaa myös roskapostikansio. Maksun tulee tapahtua kahden tunnin sisällä ilmoittautumisesta. Jos maksu ei ole mennyt perille tässä ajassa, tulee sähköpostiviesti alustavan ilmoittautumisen peruuntumisesta. Siinä tapauksessa voitte ilmoittautua ja maksaa uudelleen. Tarvittaessa voi kokeilla selaimen vaihtoa.
JUHLAPÄIVÄNÄ
12. Tarjoillaanko Lintsillä ruokaa?
Kymppisynttäreitä viettävät eivät valitettavasti saa ilmaista ruokaa. Osa Linnanmäen ravintoloista on auki yksityistilaisuutemme ajan ja niistä voitte ostaa syötävää. Myös omien eväiden syöminen on mahdollista.
13. Voimmeko olla Linnanmäellä koko päivän?
Kymppisynttärien yksityistilaisuus on klo 9.00-13.00. Loppupäivän rannekkeita myydään puoleen hintaan Linnanmäen lipunmyyntirakennuksesta klo 12.45 asti. Huom! Puoleen hintaan myynti loppuu klo 12.45. Tämän jälkeen rannekkeet ovat normaalihintaisia. Lipunmyyntirakennus sijaitsee Taigan sisäänkäyntiä vastapäätä. Kaikkien rannekkeiden saajien tulee olla paikalla ostohetkellä, sillä ranneke kiinnitetään ranteeseen oston yhteydessä. Ranneke on voimassa kyseisen päivän. Myös voimassa olevalla kausikortilla voi huvitella loppupäivän.
PS. Eikä tässä vielä kaikki! SEA LIFE tarjoaa yksityistilaisuuden vieraille etukoodin (QR-koodin), jolla voi varata vierailun merimaailmassa puoleen hintaan! Lippu SEA LIFEen tulee ostaa etukäteen netistä www.sealife.fi. Koodi on voimassa yhden kuukauden tapahtumapäivästä alkaen ja se käy vain verkosta ostettuihin lippuihin (1 koodi/seurue, enintään 5 henkilöä).