01.09. Onneksi olkoon: Pirkka | Palaute

Tapahtumia ja ryhmiä aikuisille Oulunkylän seurakunnassa syksy 2024

Oulunkylän seurakunta

20.08.2024, 14:17 /  päivitetty 27.08.2024, 13:58
Henkilö, jolla on oranssi takki ja lippis kävelee poispäin kamerasta toisten ihmisten seurassa

Tälle sivulle on listattu aikuisille suunnatut tilaisuudet ja tapahtumat syksyllä 2024. Tarkemmat tiedot löydät kun klikkaat tilaisuuden yhteydessä olevaa linkkiä.

Tapahtumat

Vapaaehtoistoiminnan startti-ilta ti 27.8. Maunulan kirkolla. Tervetuloa kaikki vapaaehtoiset sekä vapaaehtoistoiminnasta kiinnostuneet!

Neuleretriitti la 28.9. Maunulan kirkolla. Ilmoittautuminen 18.9. mennessä.

Kerhonohjaajakoulutus 28.-29.9. Oulunkylän kirkolla. Ilmoittautuminen 22.9. mennessä.

Naistenpäivä la 5.10. Oulunkylän kirkolla.

Konsertit ja yhteislaulutilaisuudet löydät täältä.

Ryhmät ja viikoittaiset toiminnot

Maanantaisin

Kirjallisuus- ja lukupiirit

Naisten kirjallisuuspiiri Käpylän kirkolla ja lukupiiri Oulunkylän kirkolla kokoontuvat noin kerran kuukaudessa maanantai-iltaisin. Kullekin kerralle on tarkoitus lukea kirja, josta illan aikana keskustellaan yhdessä. Kirjat ja päivämäärät löytyvät linkin takaa kunkin lukupiirin tiedoista.

Miestenpiiri

Miestenpiirissä luetaan Raamattua ja keskustellaan sen herättämistä kysymyksistä ja ajatuksista. Miten Raamatun tekstit peilautuvat omiin elämänkokemuksiimme ja omaan uskoomme? Piiriläisten monipuolinen työ- ja elämänkokemus tuo väriä ja mielenkiintoisia näkökulmia keskusteluun. Olet tervetullut kyselemään ja keskustelemaan kanssamme! Ryhmää vetää pastori Veli Pelkonen. Kahvit tilaisuuden alussa. Noin kerran kuukaudessa maanantaina klo 14-16

Lankakahvila

Lankakahvilassa on mukavaa ja rentoa yhdessä oloa kahvikupin äärellä. Voit tulla mukaan oman käsityön kanssa tai ilman. Lankakahvila on avoin kaikille eikä vaadi erillistä ilmoittautumista. Noin joka toinen maanantai klo 13-15 Käpylän kirkolla.

Koskelan lähetyspiiri

Koskelan lähetyspiirissä vietetään aikaa keskustellen kahvikupin äärellä. Aiheena on lähetystyön lisäksi kaikki mahdollinen, keskeistä on mukava yhdessäolo lähetystyön teeman äärellä. Piirissä käy ajoittain vierailijoita eri lähetysjärjestöistä kertomassa lähetystyöstä maailmalla. Kahvit tilaisuuden alussa, vapaaehtoinen kahviraha lähetystyön tukemiseen. Parittomien viikkojen maanantaina klo 12–13.30 Koskelassa.

Tiistaisin

Virsikinkerit

Virsikinkereillä tulee virret tutuksi! Tilaisuudessa kerrotaan virsien sanoitusten ja sävelten taustoista ja lauletaan virsiä yhdessä. Jokaisella kerralla on joku teema, johon valitut virret liittyvät. Sinun ei tarvitse tietää virsistä mitään eikä osata edes laulaa, voidaksesi osallistua – tule mukaan matalalla kynnyksellä! Mukana Heikki Järvinen ja Maija Pesonen-Kareinen. Oulunkylän puukirkossa kuukauden toinen tiistai klo 14-15.

Käpylän kirkkokuoro

Käpylän kirkkokuoro harjoittelee tiistaisin Käpylän kirkolla 10.9. alkaen klo 18.30-20.30. Kuoro ottaa riveihinsä uusia laulajia. Jos olet kiinnostunut kuorosta, ota yhteys kuoronjohtajaan: kanttori Mikko Helenius, mikko.helenius@evl.fi

Keskiviikkoisin

Oulunkylän lähetyspiiri

Oulunkylän lähetyspiirissä vietetään aikaa keskustellen kahvikupin äärellä. Aiheena on lähetystyön lisäksi kaikki mahdollinen, keskeistä on mukava yhdessäolo lähetystyön teeman äärellä. Piirissä käy ajoittain vierailijoita eri lähetysjärjestöistä kertomassa lähetystyöstä maailmalla. Kahvit tilaisuuden alussa, vapaaehtoinen kahviraha lähetystyön tukemiseen. Keskiviikkoisin klo 13-14.30 Oulunkylän kirkolla.

Nuorten aikuisten teemaillat

Nuorten aikuisten teemailloissa pääsee keskustelumaan mielenkiintoisista aiheista turvallisessa tilassa ja hyvässä seurassa. Iltojen aiheet vaihtuvat kuukausittain. Kerran kuukaudessa keskiviikko-iltaisin Käpylän nuorisotila Kakkosella.

H‍yviä uskonkysymyksiä -raamattuluentosarja

Raamattuluentosarjassa TT, dosentti Kari Kuula alustaa ja johdattaa keskusteluun Raamatun mielenkiintoisista kysymyksistä. Keskiviikkoiltaisin 11.9.-9.10. Oulunkylän puukirkossa

Hiljaisuuden rukoushetki

Hiljaisuuden rukoushetkessä saat levähtää. Hiljennymme Raamatun tekstien ja Taizé-laulujen äärellä. Rukoushetkeen sisältyy usein noin 10 minuutin hiljaisuus. Ehtoollinen on joka kuukauden kolmas keskiviikko.

Torstaisin

Postimerkkitalkoot

Postimerkkitalkoissa lajitellaan ja käsitellään seurakunnalle lahjoitetut postimerkit, jotta ne voidaan myydä keräilijöille Suomen Filatelistiseuran järjestämissä huutokaupoissa. Tuotot ohjataan Suomen Lähetysseuran ulkomaisen työn hyväksi. Torstaisin klo 10-14 Oulunkylän kirkolla

Etsijät -raamattupiiri

Etsijät -raamattupiirissä valitaan kauden aluksi joku Raamatun kirjoista, joka luetaan läpi kauden aikana ja keskustellaan tekstin herättämistä ajatuksista. Torstaisin Maunulan kirkolla

Rukousryhmä

Kaipaatko rukousvastauksia ja yhteyttä muihin kyselijöihin? Tule mukaan Rukousryhmään! Illoissa luetaan Raamatun teksti tai joku muu puhutteleva teksti, käydään läpi jokaisen osallistujan esille tuomia asioita ja rukoillaan niiden puolesta. Vetäjänä toimii Maija Kiviranta, yksi seurakuntalaisista. Ryhmään voi tulla vaikka vain yhdeksi kerraksi, oman elämäntilanteen mukaan. Torstai-iltaisin Oulunkylän kirkolla.

Kuoro Chorus sine Nomine

Oulunkylän kamarikuoro Chorus Sine Nomine harjoittelee Oulunkylän kirkolla torstaisin klo 18–20. Kuoro ottaa riveihinsä uusia laulajia, erityisesti bassoja ja tenoreita. Jos olet kiinnostunut kuorosta, ota yhteys kuoronjohtajaan: kanttori Anna-Elina Norjanen, anna-elina.norjanen@evl.fi

Hiljaisuuden jooga

Hiljaisuuden jooga® on kristillinen meditatiivinen kokonaisuus: kuin miniretriitti, jossa vetäydymme rukoukseen ja sisäiseen hiljaisuuteen. Harjoituksissa yhdistyvät lempeät, kehoa venyttävät joogaliikkeet, kehollinen rukous ja hiljentyminen raamatuntekstin. Torstai-iltaisin Käpylän kirkolla. Ilmoittautuminen 30.8. mennessä