16.10. Onneksi olkoon: Sirkka, Sirkku, Stella, Luna | Palaute

Yhdenvertaisuus Lauttasaaren seurakunnassa

Lauttasaaren seurakunta

15.10.2024, 10:31 /  päivitetty 15.10.2024, 10:37

Helsingin seurakunnille on laadittu yhteiset periaatteet ja tavoitteet, joiden avulla vahvistetaan ja edistetään yhdenvertaisuuden toteutumista Helsingin seurakuntien ja yhteisten palveluiden toiminnassa.

Lauttasaaren seurakunta on avoin kaikille ja sitoutuu omalta osaltaan yhteisiin periaatteisiin sekä tavoitteisiin, jotka löydät seuraavista linkeistä:

Yhdenvertaisuusperiaatteet

"Kirkon perustehtävä on kutsua ihmisiä pelastavan Jumalan yhteyteen. Tätä perustehtävää kristityt ovat pyrkineet toteuttamaan aivan kirkon varhaisista ajoista lähtien. Me pidämme usein sanoissa ja puheissa esillä ajatusta siitä, että Jumalan rakkaus kuuluu kaikille ja jokainen on kutsuttu Jumalan yhteyteen ja seurakuntayhteyteen. Toiminnallinen tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelma antaa välineitä muuttaa puhe Jumalan yhteyteen kutsumisesta käsi-n kosketeltaviksi teoiksi", kirjoittaa myös arkkipiispa Tapio Luoma.

Luoman mukaan kirkon missioon edistää Jumalan valtakuntaa ja julistaa Jeesusta Kristusta maailman pelastajana kuuluu myös se, että kirkko ei itse ole esteenä kenellekään tulla pelastavan Jumalan yhteyteen. Jokaisella meistä on mahdollisuus olla avaamassa ovia Jumalan yhteyteen ja seurakuntayhteyteen.

Linkistä löytyvä toiminta-asiakirja ohjaa yhdenvertaisuustyötä toiminnan tasolla. Toiminta-asiakirjassa esitellään yhdenvertaisuusperiaatteet yhteisinä tavoitteina.

Lauttasaaren seurakunnan sateenkaarityön yhteyshenkilöt ovat:

kappalainen Maija Saario: maija.saario@evl.fi, p. 050 466 4150

lastenohjaaja, työalavastaava Joel Niemi: joel.niemi@evl.fi, p. 050 380 3547

Voit olla yhteydessä missä tahansa mieltä askarruttavassa asiassa tai jos tahdot mm. tehdä varauksen sateenkaariperheen kirkollisiin toimituksiin.

Seurakunnan häirintäyhteyshenkilöt ovat:

nuorisotyön ohjaaja Varpu Koivunen: varpu.koivunen@evl.fi, p. 050 380 3523

seurakuntapastori Marko Heusala: marko.heusala@evl.fi, p. 050 380 3522

Lauttasaaren seurakunta on sitoutunut olemaan kaikesta häirinnästä vapaa alue, joten ole rohkeasti yhteydessä, jos kohtaat epäasiallista käytöstä tai tahdot aiheesta lisätietoja.